• Svar på tråden Pris på Bröllopstårta?
  • Evelinas

Varierar jättemycket!! Vi betalade 18kr/bit men det är extremt billigt! Vi hade turen o ha en mycket ytlig bekant som gör tårtor så vi fick lite kompispris. Sen beror det ju på vad man vill ha för tårta också.

• Ekna
    Evelinas skrev 2012-02-16 16:54:14 följande:
    Varierar jättemycket!! Vi betalade 18kr/bit men det är extremt billigt! Vi hade turen o ha en mycket ytlig bekant som gör tårtor så vi fick lite kompispris. Sen beror det ju på vad man vill ha för tårta också.
    Ja gud de låter extremt billigt. Men de är bra att ha de så kan man räkna ut snittpris sen med =)
  • daniiel

Det beror ju helt på vilken typ av tårta och om man beställer eller gör den själv. Priset är väl från ca 20-25kr/bit och uppåt. Vår tårta, som vi beställde från ett lokalt bageri kostade 32kr/bit och det var en vanlig vit prinsesstårta med rosor som dekoration. I det priset ingick då även tårtställning. Det är väl ungefär vad jag personligen skulle vara beredd att lägga på en tårta också, mellan 25-45kr/bit. Där resonerar ju alla olika dock, som i allt annat.

• Hotlena

Vi kommer att betala ca 15kr/bit men då är det en kompis som gör den. =) Men 25-30kr/bit tror jag är rätt normalt pris. Klart mer om man ska ha en riktigt flådig.

• daniiel
    Hotlena skrev 2012-02-16 16:59:29 följande:
    Vi kommer att betala ca 15kr/bit men då är det en kompis som gör den. =) Men 25-30kr/bit tror jag är rätt normalt pris. Klart mer om man ska ha en riktigt flådig.
    Jag tror normalpriset är något högre än så om man beställer en tårta. Då landar man nog runt 40-60kr/bit, beroende på som sagt.
  • Ekna

OJ, jag måste ju säga att de låter som extremt billigt för er alla. Jag har kollat runt i mlamö och då är vi uppe i minst 50kr per bit. Så måste då tillägga är de storstadspris eller mindre städer?

• daniiel

Nu har ju de övriga två som svarat här i tråden fått kompispris på sina tårtor, så de är nog inte så billiga egentligen, även om de inte är jättedyra ordinarie heller. Även vi fick bra pris våran, då det är min kusin som äger bageriet, men jag skrev ut hennes ordinarie pris. Det är ju dock som sagt för en vanlig prinsesstårta. Andra tårtor är dyrare och en moussetårta ligger väl från 50kr/bit och uppåt.

I vår budget hade jag räknat med 60kr/bit för jag tror kring den summa är någon form av snittsumma.

• Sara 120707

För oss var tårtan en hög prioritet och vi betalar 59 kr/bit. Då får vi också en underbar tårta från en fantastisk konditor. Den blev lite dyrare eftersom vi satsade på någon mer "udda" smak.

Vår kommer vara kladdkaka,hallonmousse, mangopannacotta, litchiemousse, allt baserat på naturliga råvaror.

Mangopannacottan är det godaste jag någonsin haft i min mun :)

• sofi 88

Vi ska nog köpa vår från citygross. Vi vill ha en vanlig prinsesstårta, fast vit och på ställning. Den kostar 17 kr/biten tror jag. Vi ska först köpa en provtårta och smaka men eftersom bagerierna tog från 30 kr och uppåt känns det som ett väldigt bra alternativ. Ingen bryr sig ju egentligen om smaken på tårtan ändå. Den kommer ju fram först efter tre rätters middag frampå kvällen. Då är alla smaklökar redan förstörda av all annan mat och vin :D

Svar på tråden Pris på Bröllopstårta?