Inlägg från: sofi 88 |Visa alla inlägg
  • sofi 88

Pris på Bröllopstårta?

Vi ska nog köpa vår från citygross. Vi vill ha en vanlig prinsesstårta, fast vit och på ställning. Den kostar 17 kr/biten tror jag. Vi ska först köpa en provtårta och smaka men eftersom bagerierna tog från 30 kr och uppåt känns det som ett väldigt bra alternativ. Ingen bryr sig ju egentligen om smaken på tårtan ändå. Den kommer ju fram först efter tre rätters middag frampå kvällen. Då är alla smaklökar redan förstörda av all annan mat och vin :D

• sofi 88
    daniiel skrev 2012-02-16 18:27:36 följande:
    Och det bli ju lite speciellt när den är gjord på ett bageri och inte hemma eller köpt frysen på Ica.
    Det beror naturligtvis på vilka gäster man har och hur förtjusta de är i just tårta. Våra gäster tror jag inte kommer ta mer än max en bit var. Ingen är någon stor tårtätare. Sen är det klart att man inte vill köpa fryst tårta men Ica Maxi, City gross, Coop och säkert många fler butiker har egna bagerier här i Jönköping. Så även om tårtan är köpt från City gross är det ju från deras eget bageri :)
  • sofi 88
    daniiel skrev 2012-02-16 20:50:58 följande:
    Ja, alltså jag menade att även om vår tårta var en vanlig prinsesstårta, vilket många verkar tycka är alldeles för enkelt, vanligt och simpelt att använda som bröllopstårta, så tycker jag det är skillnad på en färsk och en som finns i frysdisken. Menade inte att det är något fel på de färska från Ica eller City gross osv :)
    Vi tycker också prinsess är den godaste tårtan :)
Svar på tråden Pris på Bröllopstårta?