Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Pris på Bröllopstårta?

Det beror ju helt på vilken typ av tårta och om man beställer eller gör den själv. Priset är väl från ca 20-25kr/bit och uppåt. Vår tårta, som vi beställde från ett lokalt bageri kostade 32kr/bit och det var en vanlig vit prinsesstårta med rosor som dekoration. I det priset ingick då även tårtställning. Det är väl ungefär vad jag personligen skulle vara beredd att lägga på en tårta också, mellan 25-45kr/bit. Där resonerar ju alla olika dock, som i allt annat.

• daniiel
    Hotlena skrev 2012-02-16 16:59:29 följande:
    Vi kommer att betala ca 15kr/bit men då är det en kompis som gör den. =) Men 25-30kr/bit tror jag är rätt normalt pris. Klart mer om man ska ha en riktigt flådig.
    Jag tror normalpriset är något högre än så om man beställer en tårta. Då landar man nog runt 40-60kr/bit, beroende på som sagt.
  • daniiel

Nu har ju de övriga två som svarat här i tråden fått kompispris på sina tårtor, så de är nog inte så billiga egentligen, även om de inte är jättedyra ordinarie heller. Även vi fick bra pris våran, då det är min kusin som äger bageriet, men jag skrev ut hennes ordinarie pris. Det är ju dock som sagt för en vanlig prinsesstårta. Andra tårtor är dyrare och en moussetårta ligger väl från 50kr/bit och uppåt.

I vår budget hade jag räknat med 60kr/bit för jag tror kring den summa är någon form av snittsumma.

• daniiel
    sofi 88 skrev 2012-02-16 17:23:47 följande:
     Ingen bryr sig ju egentligen om smaken på tårtan ändå.
    Haha och smaken som var det viktigaste för oss, därav vanlig prinsesstårta, för det är både jag och maken barnsligt förtjusta i samt att vi visste att majoriteten av gästerna tycker om det också. Och det bli ju lite speciellt när den är gjord på ett bageri och inte hemma eller köpt frysen på Ica.

Vi hade också 3-rätters middag och tårtan kom fram vid 22.30-tiden på kvällen, men trots det så tog de flesta två bitar för att tårtan var så himla god. Många sa att det var den godaste tårtan de ätit och jag vet att min kusin fick flera beställningar av tårta efter det :P
  • daniiel
    sofi 88 skrev 2012-02-16 20:24:16 följande:
    Det beror naturligtvis på vilka gäster man har och hur förtjusta de är i just tårta. Våra gäster tror jag inte kommer ta mer än max en bit var. Ingen är någon stor tårtätare. Sen är det klart att man inte vill köpa fryst tårta men Ica Maxi, City gross, Coop och säkert många fler butiker har egna bagerier här i Jönköping. Så även om tårtan är köpt från City gross är det ju från deras eget bageri :)
    Ja, alltså jag menade att även om vår tårta var en vanlig prinsesstårta, vilket många verkar tycka är alldeles för enkelt, vanligt och simpelt att använda som bröllopstårta, så tycker jag det är skillnad på en färsk och en som finns i frysdisken. Menade inte att det är något fel på de färska från Ica eller City gross osv :)
Svar på tråden Pris på Bröllopstårta?