Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Cupcakes vs tårta?

Jag tror cupcakes är en trendgrej som kommer att kännas "sååååååå 10-talet" om några år. Vilket förstås inte betyder att man inte ska ha det om det är det man vill ha, det kan ju t.o.m. vara roligt att minnas en sån tidsmarkör. Själv tycker jag inte alls det är lika gott som tårta, men det är ju en smaksak.

Jag har heller aldrig upplevt några stora problem med kladdig tårta, men det kanske beror på tårtan. Eller hur mycket vin man serverat till middagen...? Drömmer

• Aniara4
    Madiicken skrev 2012-02-17 10:43:04 följande:
    För trots allt är det brudparets dag och vi andra som gäster ska va glada att vi får dela deras dag och deras val. Är det inte så? Sen att vissa väljer det traditionella, det är super fint det också. Och så finns det dom som inte gör alls på traditionellt vis.
    Nja, festen är väl minst lika mycket för gästernas skull? Man förväntas vara en god värd även om man råkar ha gift sig samma dag. Eller var går gränsen annars? Är det ok om bara brudparet får mat medan alla andra får äran att titta på när de äter, t.ex.?

Självklart ska man göra sitt bästa för att gästerna ska få en så trevlig och bra fest som möjligt, annars behöver man ju inte bjuda in dem alls.
  • Aniara4
    Madiicken skrev 2012-02-17 08:54:46 följande:

Varför ska man vara som alla andra!?

Fast jag får känslan av att just cupcakes är det som "alla andra" gör nu. Jag tycker var och varannan här skriver att de ska ha cupcakes, det skulle inte förvåna mig om det är vanligare än tårta i år! Själv skulle jag verkligen känna mig som om jag följde med strömmen om jag valde det just nu. För 10 år sen hade det varit unikt och annorlunda, kanske om 10 år också (eller så känns det lite "10-talsretro" då).

Men självklart gör man som man vill! Gillar man trenden med cupcakes ska man självklart köra på det!

Men om man verkligen vill vara annorlunda kanske man ska ha... marängsviss?
Svar på tråden Cupcakes vs tårta?