Cupcakes vs tårta?
Vi kör på cupkakes till gästerna och en liten mimi tårta till brudparet(dvs mig^^)
Vi kör på cupkakes till gästerna och en liten mimi tårta till brudparet(dvs mig^^)
JAg tycker det där med avundsjuka på någon annans bröllop är bara dålig still,
JAg har en kopis som älskar att baka som vill göra tårta och likande... Och förvarings mässigt så kan vi inte ha en stort tårta eller flera små om man vint vill ingandla en massa stora dyra låder att förvara tårtan och varför ska man dra allt till ett aburdum...
Vill någon ha en tårta får de köpa sig en tårta när de kommer hem...
If i pay its my way^^
KAn ju säga att mitt föslag om fruktsallad röstades ner ganska fort^^
Men TS för mig låter det som du vill ha cupcakes, så kör på det. LYssna inte på cupcakes negativa(ta inte illa upp om du känner dig träffad) Det som gör ett bröllop bra är att göra det som känns naturligt för en själv och ens partner. Vill ni inte ha tårta ha inte det. Och sen det där med att feseten är till för gästerna kan jag hålla med om till viss mån men ärligt så orkar jag inte bry mig om alla 50personers åsikter om hur det borde vara. JAg har fullt up med att hålla koll på vad jag och min sambo har för åsikter. Så blir det avundsjuka på min lilla tårta får de bli det. Vill de int ha en cupcake så behöver inte det äta en heller..
JAG tycker at som värd så kan man ställa visa krav på sina gäster med. INte att de ska göra en massa saker men att det ska uppföra sig som folk och inte börja tjuta som snorungar för att de inte fick tårta fast de trodde det utan äta det som bjuds. Många gånger har ett brudpar lagt ner sin själ och hjärta i en bröllopsfest för att göra den så minnersvärd och underhållande för gäsetrna som möjligt. Och om någons skulle betee sig illa åt på min fest som att ta min tårta skulle jag be dem att lämna min fest och verkligen undersöka om den personen är min vän eller inte.
JAg tänker inte ställa mer krav på gästerna än att de följer de enkla etikett regler som finns vilket inte är så svårt om man haft någon form av uppfostran.
Låter som jag behöver försvara mig för varför vi väljer detta