Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Cupcakes vs tårta?

Jag förstår att man som brudpar vill ha en tårta att skära upp. Man vill ha den där stunden med det gemensamma tårtskärandet och kanske mata varandra med tårta.

- som dom gör i alla romantiska filmer -

Men om man serverar sina gäster cupcakes / muffins eller vad sjutton man nu vill kalla det... Så slår jag vad om att det blir någon gäst som blir lite besviken över att inte få samma som brudparet. Det finns många som inte gillar cupcakes/ muffins och som tycker att det är lite billigt / snålt...

Men när det gäller mat, tårta och sådana saker så är det ju verkligen här man kan säga att "det är brudparets dag gör som ni vill".
    Men som med allt annat så får man ju vara beredd på klagomål om man gör något som inte hör till vanligheterna.
    Om jag hade valt cupcakes istället för tårta så skulle jag för det första valt några med fyllning i. Och så skulle jag haft en stor cupcake till mig och maken så att vi äter samma som alla andra, men fortfarande kunde få skära upp den, eller att vi helt enkelt delar en hjärtformad jättestor cupckake/muffins på mitten

• Chicita
    Cosy skrev 2012-02-17 15:04:34 följande:
    Låter som jag behöver försvara mig för varför vi väljer detta
    Tycker inte alls att du behöver försvara dig.
    Det finns många orsaker till att man väljer det man väljer.
    Och det finns inget som är perfekt för alla...
    Vi hade glutenfritt bröd och glutenfria muffins med smörkräm (ja cupcakes alltså), samt glutenfria kakor till våra glutenallergiker på vårt bröllop.
    Ingen åt av det. Dom ville också ha samma tårta, bröd och kakor som alla andra, så dom valde ont i magen istället hellre än att äta av det som vi av omtanke hade ordnat åt dom...
Svar på tråden Cupcakes vs tårta?