Cupcakes vs tårta?
Jag personligen skulle inte vilja varken ha eller äta cupcakes istället för tårta. Hade det serverats på ett bröllop, så hade jag nog inte tagit något. Men som med allt annat är ju smaken som baken och ni måste ju utgå från er själva, vad ni vill ha och tycker om.
Vi hade först tänkt bakelser (som är en helt annan sak än cupcakes) istället för tårta men efter att ha pratat med min kusin, som äger bageri/konditori (där vi beställde tårtan), så tänkte vi om. Dels för att, okejdå, det är rätt roligt att få skära den där första tårtbiten och dels för att det blev billigare. Både för att tårtan är billigare per bit än vad varje bakelse kostar och dels för att har man tex 60 gäster, så behöver man inte 60 bitar tårta, eftersom det alltid blir över. Även om man beställer färre bitar. Hon sa att hon aldrig varit med om ett bröllop där tårtan tagit slut. Har man då bakelser (eller cupcakes) så måste man ju ha en till varje person.
Och jag måste säga att trots att vi hade en vanlig prinsesstårta, som ju är en rätt kladdig tårta med vanlijkräm, sylt och grädde, så blev det inget kladd vid serveringen av den :) Alla gästerna fick skära sin egen bit, de flesta åt dessutom två bitar, trots det blev det över tårta och vi hade beställt färre bitar än gäster.