• Chicita

Plats för underhållning vid middagen?

Om  någon vill spexa eller göra något sådant så är det ju bra om dom säger det till toastmastern så att det kan planeras in på ett lämpligt ställe. Under förutsättning att ni har en toastmaster alltså...
    Att lägga det helt fritt och att till och med göra någon speciell plats för sådant vet jag inte om jag skulle rekommendera. Risken finns då att det kommer att störa middagen om det bryts av på "fel ställen". Och att ställa upp en ljudanläggning och bereda plats för sånt skulle för mig kännas som att jag förväntades göra något. Alltså inte frivilligt, utan obligatoriskt.

Vi skrev i inbjudan och på hemsidan (+ i själva menyn/ festprogrammet)  att om någon ville hålla tal eller brista ut i sång eller liknande så skulle dom kontakta vår toastmaster. Antingen i förväg eller under kvällens gång. Och det funkade jättebra

• Chicita
    Doofie skrev 2012-02-17 05:41:10 följande:
    Yes tänkt ha en toastmaster som de får höra av sig till.
    Tänkte också att det kanske bli förväntat att man ska göra något om det är uppriggat någon anläggning.. om det inte blir så att jag som brud ska sjunga vilket jag funderat på..
    Nåväl. Om man nu ska ha någon "lek" tex den klassiska där ett visst antal frågor ställs till brudparet och de får sitta med ryggen mot varandra med en sko var och visa upp sin egen eller partnerns sko som svar på frågan...
    Det var där någonstans jag funderade på om man måste ha något utrymme framför honnörsbordet så alla ser.. Men det kanske funkar att sitta på sina platser vid sånna grejer? (vid redovisande av ev. uppdrag osv).
    Det brukar funka att man sitter kvar på sin plats vid sådana grejor också...
    Men det är väl inte ni som arrangerar sko-leken? Det är en sån där sak som toastmaster eller tärnor/marskalker brukar ha på sin lott. Och då inte på uppdrag av brudparet, utan som överraskning under middagen Glad

Om ni själva ska göra något så är det väl bra att ha en plats. Men jag skulle hellst försöka ordna så att den platsen hamnar i andra änden av salen (sett från honnörsbordet). Då ser det ju ut som om det är riggat för dansen, och ingen behöver känna att dom måste fylla upp någon plats mitt på golvet.

Om ni inte ska rigga om och fixa läktare så kommer alltid någon sitta lite tokigt till för att se liksom.
    Så länge som ingen sitter med ryggen direkt mot underhållningen så kan man alltid se genom att vrida på huvudet eller vrida sig lite på stolen. Är det rakt bakom så är det ju lite värre...
Svar på tråden Plats för underhållning vid middagen?