ElinFalk85 skrev 2012-02-17 17:38:49 följande:
Du lever inte ihop med min pappa, jag gör det och jag vet hur dan han är inte du. han försöker på alla sätt och vis att skylla ifrån sig saker som han gör på sin sjukdom när han är varken manisk eller deppressiv och han låssas inte komma ihåg saker som han gjort fel genom att kort säga att han inte kommer ihåg så det har inte hänt. det är väldigt frustrerande att växa upp med en sån pappa, som inte går att diskuttera med. jag skulle få mer ut av att diskutera med en vägg. så innan du utalar dig om att jag ska ge efter eller ha överseende så bör du känna till hur det är att leva med en sån person. skulle aldrig ens komma på tanken att tala om för någon som lever med person med psykisk sjukdom att dom ska ge efter och visa hänsyn, aldrig i livet just för att jag har ingen aning om vad denne personen gör eller deras relation. framför allt inte mot främmande personer som jag inte känner. jisses. aldrig skulle jag komma på tanken att förolämpa någon främmande genom att ge dem råd hipp som happ utan att dom ens bett om det. nej aldrig.
Jag sa inte att du skulle ge efter eller ha överseende. Men det du skrev kunde tolkas som att du tyckte han behövdes sättas på plats
för att han var bipolär, och det lät lite hårt i mina öron. Det blir mer begripligt när du säger att han själv brukar skylla dåligt beteende på sin sjukdom, annars förstod jag inte varför du drog in den i det hela när den inte har något med hans besserwissermanér att göra.
På ett diskussionforum får man räkna med att någon kan kommentera det man säger, och att kommentaren inte är vad man vill höra. Jag ber om ursäkt om du blev förolämpad av min kommentar, men din reaktion står inte i proportion till vad jag faktiskt sa.