Aniara4 skrev 2012-02-17 18:05:37 följande:
Ja då så!
Jag kan ju inte kommentera på hur hela din situation faktiskt är, utan bara på det du skriver, och det du menade var säkert inte som jag tyckte det lät. Det du har sagt sen ger ju en helt annat bild! Jag har mycket riktigt ingen egen erfarenhet av att leva med någon med psykisk sjukdom, men jag jobbar i psykiatrin så jag har sett en hel del. Och samtidigt är det ju som du säger, det finns ju en person där också som är den han är allldeles oavsett sjukdomen. Med mer och mindre tilltalande personlighetsdrag!
du är klok du ;), jag har adhd vilket gör att jag ibland (läs ofta) skriver eller säger saker utan att tänka efter ;). men som sagt det är ju bra att vi inte är osamt för sånt gillar jag inte. men när han lixom kapar av genom att mena att bara för att han inte har gjort det så behöver man det och är helt bergsäker och med en väldigt arrogant ton så reagerar jag som jag gör när han säger elaka saker när han är manisk, dvs jag blir arg.
ch adhd och arg är en dålig kombo.
jag missförstod dig helt enkelt, och ber om ursäkt för det, och bara för det hoppas jag att du får en toppenkväll =).