Anonym (ledsen) skrev 2012-02-19 11:53:34 följande:
Fick för mig detta idag: efter vigsel blir det bubbel, tilltugg och tårta. De som vill äta lunchen med oss är välkomna, men betala själva. Middagen äter vi på det hotellet vi ska bo på, de gäster som vill äta med oss får det, men betala själva Både jag och m2b, vill ha det enkelt, lägga pengar på oss. Som småbarnsföräldrar( och jag alös) blir det inte mycket "lyx" el tid för oss. Är detta sniket ang lunchen?
Låter bra tycker jag, men är bara lite nyfiken på upplägget med lunchen. Tycker det låter som en väldigt lång dag att både äta lunch och middag med gästerna. Hur tidig är vigseln? För om den är vid t.ex kl.13-14 så har väl ni (och gästerna) redan ätit lunch, och bubbel, tilltugg och tårta borde räcka utmärkt? Som någon skrev så finns det alltid något som någon kommer att reagera på, så jag menar verkligen inte att ni behöver ändra era planer! Det enda jag själv insett i allt mitt planerande är att man vill hinna med så mycket det bara går, men man glömmer lätt hur kort en dag faktiskt är. Så mitt måtto har verkligen blivit "så enkelt som möjligt", iallafall vad gäller det logistiska, allt för att slippa stress. Så med alla förberedelser innan vigsel osv så har jag svårt att tro att ni inte kommer fylla upp dagen så det räcker med vigsel, mingel och tårta och sedan hinna hämta andan lite innan ni äter middag på hotellet. För övrigt tycker jag det är en jättebra idé att bjuda alla på bubbel och tårta och sedan ha en härlig middag tillsammans på hotellet och folk äter och dricker det dom vill.
Jag hade en vän som bara bjöd på bubbel, tårta och snittar efter vigseln, och det som jag tänkte på då var att dom verkligen lade pengarna på rätt saker, man fick liksom "russinen i kakan". Lycka till med ert planerande!