Inlägg från: minitoker |Visa alla inlägg
  • minitoker

Det sa bara plopp...

Jag är också jättebesviken på att bara få Puss och Kram så jag mailade dem men jag har inte fått något svar på mailet. Kan faktiskt tänka mig att anmäla till Konsumentverket.

• minitoker

Nu är det anmält på Konsumentverket.
    har mailat Cloetta men inte fått svar på varför de har falsk marknadsföring.
    Har nu även skrivit på deras facebooksida. Får se om man får något svar där istället.

• minitoker
    Sara 120707 skrev 2012-03-01 18:03:33 följande:

Dagens i-landproblem täcker inte in den här situationen, det här är dagens bridezillaproblem....

Tycker mer det är en principsak.
    Man kan åtminstonde svara på mailet man har skickat och förklarat sig. Eller ändra på hemsidan. Svårare än så är det inte.
  • minitoker

Nu har Cloetta ändrat sin hemsida till att det bara säljs Puss och Kram, vilket jag tycker är jättebra så inte fler förvillas =)

• minitoker
    Fick detta svaret från Cloetta på deras Facebook-sida. Så det stämmer inte alls med svaret en av er andra har fått, angående en söndring maskin.

"Plopp minibit i påse med orden puss, kram, kärlek och lycka är en produkt som vi säljer vid passande tidpunkter under året. Det började med Kronprinsessan Victoria och Prins Daniels bröllop 2010 och den har förekommit kring Alla hjärtans dag ett par gånger. Produkterna oavsett ord är desamma dvs den goda och uppskattade Plopp.

Vi beslutade oss för att enbart ha puss och kram i påsen beroende på att ett av orden kommer på en nyhet under varumärket Plopp i närtid. För att inte förvilla konsumenten tog vi därför bort de ord som vi kände låg närmast den nyheten.

Syftet var gott men tyvärr har vi istället gjort några konsumenter besvikna vilket vi självklart är ledsna över och ber om ursäkt för. Cloetta och Plopp är starkt förknippade med glädje och det är så vi hoppas att våra konsumenter också fortsatt uppfattar oss."
  • minitoker
    sollan skrev 2012-03-07 15:40:47 följande:
    Detta svar fick jag ochså av dem =) Plus att de skulle kompensera ;)
    Blivande vårbrud
    Vad ska du få för kompensation? Fick inte reda på något sådant.
  • minitoker

Bara jag som inte fått kompensation? *snyft*  =)

• minitoker
    caruba skrev 2012-03-09 10:38:26 följande:
    hört något än?
    Inte ett dugg från Cloetta.

Fast Aftonbladet har hört av sig till mig, tydligen har dem läst på konsumentverkets sida att jag klagade på Cloetta. Tänker inte ställa upp på intervju, men är det någon som vill så kan ni få hans mailadress av mig.
    Tycker själv det är lite löjligt att skriva om något sådant.
  • minitoker
    skaraborg2012 skrev 2012-03-12 20:21:53 följande:
    Jag mailade Cloetta för ungefär en vecka sedan, (köpte mina plopp för ungefär 3 veckor sedan nu) har väntat läge på svar men det kom nu ikväll.

Är det någon mer som har blivit ombedd att skicka in påsarna till dom för att få kompensation (pengarna tillbaka eller!?!?
    Men tanke på typen av standrard svar så verkar det så.

Jag har köpt 20st påsar, och alla är öppnade i jackten på "kärlek och lycka". Hur ska jag kunna skicka in det?
    Tror dom verkligen att jag vill bli av med mina puss och kram också då?

*Besviken*
    Jag fick också det svaret när jag mailade dem.
    Dock köpte jag inte lika många påsar som dig men det blir ju svårt att skicka in dem.
    Men det står bara att vi ska skicka in påsarna, inte innehållet =)
    Jag var så dum så jag slängde påsarna och la alla plopp i en stor påse för att slippa massa öppnade påsar där allt bara kan trilla ut.
Svar på tråden Det sa bara plopp...