Inlägg från: synanceia |Visa alla inlägg
  • synanceia

Ok att ta med annan än partner?

Jag tycker att du kan förtydliga att inbjudan gällde just en eventuell partner och inte en kompis.

• synanceia

Ja sånt här är ju väldigt knepigt egentligen. Tror du att din vän skulle tacka nej till att komma om han inte fick ta med sig sin kompis? Och i så fall är det viktigare för er att han kommer eller att ni sparar 1000 kronor? Själv skulle jag inte tänkt så mycket på just pengarna, men mer på att jag då kanske inte skulle kunna bjuda en annan vän samt att jag gärna vill ha bara de närmsta människorna omkring mig. Men sen så bjöd ni ju redan en för er okänd person i och med att ni skrev +1, så då kanske ni inte bryr er så mycket om det? Sen kan ju jag tycka att det är lite fräckt att fråga om man får ta med en kompis. Det är ju inte en ölfest med polarna han är bjuden på precis. Att han inte känner någon...tja han får väl lära känna folk på festen. En inbjudan är dessutom inte tvingande så om han känner sig obekväm så kan han ju alltid tacka nej. Men som sagt. Fundera på vad som är viktigast för er.

Svar på tråden Ok att ta med annan än partner?