Willow skrev 2012-02-23 19:02:46 följande:
Va roligt att det finns flera stycken Svenska brudar som ar intresserade av vintage!! Jag borjade tro att jag var valdigt ensam om det och vagade ju nastan inte namna det...
Hela vart brollopstema gar at vintage hallet, lite rustikt vintage, eftersom vi valt att ha mottagningen pa en gammal Hälsingegard och sjalva festen kommer hallas pa den gamla hölogen. Jag har alltid alskat vintage och gamla filmer och Old Hollywood (Audrey Hepburn, Rita Hayworth, Ginger Rogers, Garbo etc) sa det var nog darfor jag blev sa fast for min klanning. Kommer stylas med 30-40 tals har och har midnattsbla skor i krossad sammet. ( jag har lagt ut den i en annan trad, men tankte dela den med er oxo)
Fantastiskt klänning!! Blir sååååå avundssjuk!! Jag hade från början en kanske naiv tanke om att jag skulle kunna hitta en fin klänning för ca 5-6000 kr. Tycker egentligen att det är galet att lägga så otroligt mkt mer pengar för en klänning man ska ha vid ett enda tillfälle (om man har obegränsat med pengar så är det ju en annan sak såklart.) Jag ska till sthlm nästa helg där utbudet förhoppningsvis är bättre än i skåne men tvivlar på att jag kommer springa på något så här vackert som du har.
Kanske lutar åt att jag försöker hitta en bra sömmerska som kan förverkliga min dröm. Omnågon där ute har något i den här stilen och som redan har gift sig och kan tänka sig att sälja sin klänning så snälla hör av er!!
Alla tips på denna tråden är välkomna! Tillsammans kan vi kanske hitta våra vintageklänniingar.