• Nyår2012

Vintageklänning och vinterbrudar?

Hej!

Nyårsafton 2012 så ska jag bli fru och det ska bli helt fantastiskt underbart! Har så smått börjat leta efter klänning men måste erkänna att jag har jättesvårt att hitta något i min smak. Tubklänning i all ära men det känns inte aktuellt för mig. Jag har tyvärr ingen glasklar bild över vad jag söker men tänk vintage, gärna armar, spets, kvinnligt, vinter...

Jag är ganska lång och smal och vill inte ha någon tantig modell. Är det någon mer än jag där ute som är inne på samma spår som jag och som kanske dessutom har tips om affärer eller webbsidor där man kan hitta liknande. Tacksam för hjälp.

Lägg gärna upp bild på er klänning om ni har någon i denna stilen. TACK!

• Svar på tråden Vintageklänning och vinterbrudar?
  • Willow

Ah va roligt med fler som ar inspirerad av vintage!   Axelbandslos A-line med stor fluffig kjol ar inte heller min grej, sa det ar roligt att det finns fler som tycker lite olika. Jag gifter mig i juli i ar och har redan kopt min klanning, men den ar klar forst om 12 veckor... Jag valde mellan 3 olika Jenny Packham klanningar. Jenny Packham ar definitivt en designer att se till om det ar vintage du ar ute efter. Det beror ju forstas pa din budget, men du kan alltid kolla denna sida dar dem saljer second hand brudklanningar klanningar oxo.
    www.preloved.co.uk/bridal
    Eller sellmyweddingdress
    www.sellmyweddingdress.co.uk/
    En som jag tror definitivt skulle passa ett Nyarsbrollop ar Jenny Packham Eden, den var bland mina favoriter men en annan vann mitt hjarta. Den ar sa otroligt vacker!
    prova google.cu.uk och sok pa vintage wedding dress sa hittar du sakert mycket mer an google.se
    Kolla aven Temperly, Amanda Wakely, jag har fler lankar sparade pa min mac hemma (pa jobbet just nu, jobbar valdigt hart he he) Jag aterkommer med mer tips.
    Eden dress:

• Willow

En Temperly klanning som kanske faller i smaken eftersom du namnde spets och arm

• Nyår2012

Åååååå vad roligt att du direkt förstod vad jag var ute efter!! PRECIS detta eftersöker jag! Mitt i prick!  Grymt fina klänningar!! Ska genast kolla in dessa sidor. Tack så mkt för tipsen och har du fler så får du gärna återkomma!Solig

• Nyår2012
    Willow skrev 2012-02-21 19:21:06 följande:

Ah va roligt med fler som ar inspirerad av vintage!   Axelbandslos A-line med stor fluffig kjol ar inte heller min grej, sa det ar roligt att det finns fler som tycker lite olika. Jag gifter mig i juli i ar och har redan kopt min klanning, men den ar klar forst om 12 veckor... Jag valde mellan 3 olika Jenny Packham klanningar. Jenny Packham ar definitivt en designer att se till om det ar vintage du ar ute efter. Det beror ju forstas pa din budget, men du kan alltid kolla denna sida dar dem saljer second hand brudklanningar klanningar oxo.
    www.preloved.co.uk/bridal
    Eller sellmyweddingdress
    www.sellmyweddingdress.co.uk/
    En som jag tror definitivt skulle passa ett Nyarsbrollop ar Jenny Packham Eden, den var bland mina favoriter men en annan vann mitt hjarta. Den ar sa otroligt vacker!
    prova google.cu.uk och sok pa vintage wedding dress sa hittar du sakert mycket mer an google.se
    Kolla aven Temperly, Amanda Wakely, jag har fler lankar sparade pa min mac hemma (pa jobbet just nu, jobbar valdigt hart he he) Jag aterkommer med mer tips.
    Eden dress:

Förresten, har du beställt din på nätet då? Kanske dum fråga men jag hade så gärna velar prova dessa modeller i en butik så man får känna på tyg, kolla modell som passar etc.
    Tack åter igen för härliga tips!
  • Willow

Nej, jag ar bosatt i London sa jag kopte min pa plats... Vet inte om det finns nan butik i Sverige som har dem. Forstar att du vill prova klanning innan du koper och kanna pa tyget osv.... Hmm vet inte riktigt vad jag ska foresla... 

• arioso

Åh! Jag fick en sån där "den-här-tråden-skulle--jag-kunna-ha-skrivit"-upplevelse!

Nåja, helt samma är det inte, vårt datum är (inte helt bokat dock) 29/12, men oj vad glad man kan bli av en tråd man känner igen sig i!

Hoppas på inspiration här, återkommer om jag har något att tillföra i tips-väg...

• Doofie

Har också fallit för vintage. Om än ännu mer åt spetshållet.. och gärna lite kjol och släp. Kolla in denna sida:
     www.unique-vintage.com/white-silver-satin-tulle-lace-neck-sleeve-wedding-gown-p-18855.html
    Nu är det just min "drömklänning" länken går till, men finns mycket med lite vintagestuk på den sidan om du klickar runt :) Tycker märket Allure har mycket snyggt med spets.

Lycka till med letandet! :)

• Nyår2012

härligt att vi är fler som är inne på detta spår. Jag fullkomligt älskar dem klänningarna som "willow" tipsade om i början. Är dock inte rikigt lika förtjust i priserna Önskar jag kunde hitta ngt liknande betydligt billigare. Skulle man ens våga skicka iväg en sådan här typ av klänning som bestälning till Kina? Jag tänker ju på att materialet är ganska speciellt..

Tack för alla andra bra tips också. Ska leta som en tok.

Svar på tråden Vintageklänning och vinterbrudar?