• sofiasmamma

Vintageklänning och vinterbrudar?

Jättefina klänningar och vad kul med så många sidor med tips!

Jag vill inte heller ha en sådan klänning som de flesta har idag och nu har jag bestämt mig för denna, ska ha en vit sidenjacka med ståkrage till. Denna är från KiK som har jättefina klänningar.

tt

• sofiasmamma

Oh vad fin!

Var i Hälsingland ska ni ha festen? Har rötter och stuga i Arbråtrakten. :)

Jag skulle haft mammas (-66, ser ut som Silvias) eller mormors (ca 1940) klänning om jag hade kommit i dem. Har även min fasters från tidigt 60-tal, min kollegas mammas från 50-talet, en annan 50-tals i spets och en jättehäftig från -77.
    Men själv ska jag alltså ha den ovan från KiK, köpte/hämtade den idag och är så lycklig!!

Willow skrev 2012-02-23 19:02:46 följande:
    Va roligt att det finns flera stycken Svenska brudar som ar intresserade av vintage!! Jag borjade tro att jag var valdigt ensam om det och vagade ju nastan inte namna det... Hela vart brollopstema gar at vintage hallet, lite rustikt vintage, eftersom vi valt att ha mottagningen pa en gammal Hälsingegard och sjalva festen kommer hallas pa den gamla hölogen. Jag har alltid alskat vintage och gamla filmer och Old Hollywood (Audrey Hepburn, Rita Hayworth, Ginger Rogers, Garbo etc) sa det var nog darfor jag blev sa fast for min klanning. Kommer stylas med 30-40 tals har och har midnattsbla skor i krossad sammet. ( jag har lagt ut den i en annan trad, men tankte dela den med er oxo)

• sofiasmamma
    Nyår2012 skrev 2012-02-23 20:37:38 följande:
    Superfina klänningar! Herregud vad ni alla ger mig bra inspiration. Jag har varit dålig på att söka på rätt sätt på nätet inser jag Kan inte fatta att det ska vara så jävla svårt och ovanligt att hitta sådana här klänningar i Sverige?? Finns ju uppenbarligen en efterfrågan efter alternativa klänningar till alla dessa gräddbakelser i butikerna.
    Ja det är ju så fruktansvärt tråkigt, 90% av allt ser ung. likadant ut (ändå provade jag till min förvåning en sån och var nästan på väg att köpa den fast jag absolut inte skulle, men jag blev lockad av rean...).
  • sofiasmamma

Något har hänt, jag kan inte ladda upp flera bilder i samma inlägg längre. Hm.

Här är iaf. min mammas klänning från -66, hon sydde den själv och den är så vacker!

• sofiasmamma

Denna har jag köpt från Tradera. Funderade på att ha den men att i så fall flytta bak eller ta bort rosetten.

• sofiasmamma

Även denna är från Tradera, från -77 och i ett kraftigt tyg så den passar nog bättre på ett vinterbröllop. Väldigt häftig tycker jag!
  • sofiasmamma

Mormors från ca 1940, tyvärr lite bleknad från en fantastisk förgätmigejblå färg. Troligen sydd av hennes mamma som var finsömmerska i Göteborg.
Svar på tråden Vintageklänning och vinterbrudar?