• IkaMus

Vintageklänning och vinterbrudar?

Underbara klänningar! Jag var helt inne på en spetsklänning, men det blev en enkel i siden istället från Johanna Johnson som är en australisk designer. Jag bor just nu i Sydey, men är på väg hem och eftersom förlovningen var här kändes det speciellt att ha en klänning härifrån. Vi bor fem minuter från affären där jag har köpt klänningen och går förbi där i stort sett dagligen. Just nu väntar jag på att den ska sys klart. Det är ingen brådska, bröllopet är inte förrän i maj 2013. Det är inga budgetklänningar direkt och de har ingen återförsäljare i Sverige, men det går att beställa online. Ta en titt om ni är nyfikna. www.johannajohnson.com/

• IkaMus

Klänningen är fantastisk Willow. Har du en bild på skorna med? Vi har en ganska klar bild över vilken stil vi vill ha, men det känns som att man får leta lite utanför Sveriges gränser. Här finns två andra bloggar med inspiration, inte enbart vintage, men mycket fint! www.polkadotbride.com och www.oncewed.com

• IkaMus
    Willow skrev 2012-02-25 12:58:47 följande:
    Harligt med fler av oss, roligt att fa nagra svenska tjejer att bolla ideer med och byta inspirationer! Vi kommer oxo ha en hel del gammal musik, som var forsta dans har vi funderat pa Louis Armstrong & Ella Fitzgerald Cheek to cheek, Frank Sinatra Fly me to the moon eller nat i den stilen...
    IkaMus skrev 2012-02-23 23:06:53 följande:
    Klänningen är fantastisk Willow. Har du en bild på skorna med? Vi har en ganska klar bild över vilken stil vi vill ha, men det känns som att man får leta lite utanför Sveriges gränser. Här finns två andra bloggar med inspiration, inte enbart vintage, men mycket fint! www.polkadotbride.com och www.oncewed.com
    Har kommer en bild pa skorna 

Jag alskar oncewed sidan oxo! kolla in snippetandink.com valdigt mycket fint dar!

Inte ännu en sida att bli beroende av! Tur att vi ska ut i öknen snart utan varesig internet eller mobilmottagning. Jag behöver nog lite paus från allt bröllopsplanerande. Jättefina skor. Något sånt skulle jag vilja ha fast i annan färg. Var kommer de ifrån?
  • IkaMus

Du får gärna ge fler sidtips! Jag får nog åka till London på skoshopping när jag är tillbaka i Sverige. Jag hittade de rosa för €29, men tycker att de är för starka i färgen. Jag skulle vilja ha ett par skor i den rosa färgen som acne har på sina påsar. Inga specifika krav här inte... Tack! Semestern kommer lägligt!

Svar på tråden Vintageklänning och vinterbrudar?