• Pyttsan

Samma storlek på vigselringen som förlovningsringen?

Ringstorlekarna brukar vara samma överallt. Jag har fått tipset att välja ringar i aningen olika storlek. Då kan man välja att bära dem olika, beroende på om man är lite upp eller ner i vikt, eller lite svullen. På vintern sitter min förlovningsring väldigt löst, så jag tänker välja vigselring som är lite mindre, så kan jag ha den ytterst när jag är smal och tvärtom på svettiga sommardagar.Glad

• Pyttsan
    Anny skrev 2012-02-23 07:18:21 följande:
    om man väljer olika storlekar så blir ringarna ine i jämnhöjd. Bara något att tänka på.

Jag hade tänkt ta en mindre storlek på vigselringen eftersom min förlovningsring sitter för löst. Min genialiska plan var att vigselringen då skulle hålla fast förlovningsringen så att säga.

Min guldsmed avrådde mig, av ovan nämda skäl. Han kommer fixa till så att ringarna hamnar i samma höjd ändå. 
    Det är väldigt sant! Själv ska jag ha en helt annan skena på vigselringen, och inte så stor skillnad i storlek. En kvarts storlek bara, fast det kanske skulle synas ändå, om det är likadana skenor på ringarna.

Jag ska ha en väldigt smal alliansring till min släta vanliga förlovningsring.  
Svar på tråden Samma storlek på vigselringen som förlovningsringen?