• Anny

Samma storlek på vigselringen som förlovningsringen?

om man väljer olika storlekar så blir ringarna ine i jämnhöjd. Bara något att tänka på.

Jag hade tänkt ta en mindre storlek på vigselringen eftersom min förlovningsring sitter för löst. Min genialiska plan var att vigselringen då skulle hålla fast förlovningsringen så att säga.

Min guldsmed avrådde mig, av ovan nämda skäl. Han kommer fixa till så att ringarna hamnar i samma höjd ändå. 

• Anny

Jag kommer ha något smalare (1 mm "bara" dock) vigselring. Men guldsmeden ville nog göra vigselringen liiite högre än förlovningsringen för att få plats med stenarna. Så han får nog ihop storlekarna bra ändå. Är glad att jag gick till  guldsmed (vääldigt erfaren sådan) han har öga för detaljer om man säger så. Min fabrikstillverkade förlovningsring (schalins) är inte riktigt så vit som den blandning av metaller han använder, så han skulle göra min vitare. Läre mig massvis när jag var där! Skitkul!

Tydligen ska han värma upp min ring till 700 grader eller så och då kommer ädlare metallerna stiga uppåt och därmed kan han få den vitare.

Ja mina ringar är då i vitguld. 

Svar på tråden Samma storlek på vigselringen som förlovningsringen?