• UngBrud2012

Ingen bordsplacering - hjälp!

Vi ska ha ett litet bröllop i sommar, med i princip bara släkten som gäster.

Kanske 35 gäster, varav 10 barn.

Efter vigseln kommer vi bjuda på enklare buffé i församlingshemmet. Men vi funderar på det här med bordsplacering, är det nödvändigt vid lite enklare bröllop?

Vad är riskerna med att slopa det? Och vad är fördelarna med det?

Jag antar att jag och min m2b lär ha bestämda platser. Men resten då? Är det vettigt att göra en bordsplacering till även enklare bröllop? Åsikter?

• Svar på tråden Ingen bordsplacering - hjälp!
  • UngBrud2012
    daniiel skrev 2012-02-25 20:56:19 följande:
    Risken är väl att gästerna kan känna sig lite osäkra på vart de förväntas sitta och att tex era föräldrar, som kanske vill sitta nära er, hamnar längst bort och sådana saker.

Men nej, ni behöver absolut inte någon bordsplacering om ni inte vill ha det, men för att underlätta för gäster så kan det kanske vara bra att ha. Det bör ju inte ta så lång tid att fixa ihop det med så få gäster? :)

Nej, okej särskilt krångligt kanske det inte är egentligen dåra

Men har fått en känsla av att det mer tillhör "finare" bröllop? Att det känns lite överflödigt på ett enkelt. Men det är sant, att det kanske blir lite förvirring annars.

• UngBrud2012

Tack för vettiga åsikter! Det blir bordsplacering.

• UngBrud2012

Ja, det låter vettigt. Nu börjar bara problemet om hur man ska placera ut gästerna. Vilka "ska" sitta närmast brudparet? Får nog googla lite tror jag Är ingen vidare bröllopskoordinator åt mig själv...

Svar på tråden Ingen bordsplacering - hjälp!