• lyckaa

    Vistaprint?

    Ni som har beställt era inbjudningar via vistaprint, är det bra kvalite på pappret? Är det tjockt och ordentligt lixom eller är det tunt material? Jag tycker deras kort är fina och har ett bra pris. Min fästman tror inte det är någon bra kvalite.Tacksam för svar

  • Svar på tråden Vistaprint?
  • MeaJ

    Jag har inte själv beställt därifrån men jag har fått en del inbjudningar som är därifrån.
    Inbjudningarna har varit fina och det har bra kvalitet på papperet.
     

  • 20100805

    Vi beställde därifrån men valde lite "lyxigare" papper och det var tjockt i alla fall. Fick dock fel papper i slutändan, beställde matt exklusivt papper men fick glansigt i stället. Reklamerade och gick med på att ta dem med glansigt papper och då fick jag lika mycket pengar som korten kostade att använda på nått annat på sidan. Så nu har jag beställt etiketter till flaskor och har fortfarande pengar kvar :)

  • sommar2014

    Jag har beställt icke bröllopsrelaterade trycksaker från Vistaprint och det funkade ju men det var inte fantastiskt, mest för att pappret inte var som jag trodde det skulle vara. Så se till att ni vet hur pappret är! Jag trodde glansigt papper var lika med pärlemorskimrande men det var mer gulvitt blankt konstigt papper! Jag beställde visitkort.

  • augustesen

    Vi beställde från VistaPrint och är riktigt nöjda, jag är väldigt petig kan tilläggas :p

    Valde pappret "Strukturerad yta (280 g/m²)" och det var perfekt. Tjockt och otroligt välgjorda så det kan jag rekommendera, betalade 36:- extra för våra 40 inbjudningskort.

    Beställde också Save the date med matchande kuvert samt informationskort till inbjudningarna. Om ni ska beställa matchande kuvert välj en vit insida..korten ser gråa ut om det står "Vista print" i dom (vi gjorde det misstaget).

    Beställningen tog nästan 3 veckor.

  • Berlan

    Vi är jättenöjda med våra inbjudningskort från Vistaprint! Pappret var tjockt och med stuktur och kändes väldigt lyxigt trots att vi valde standardpappret utan tillval. Har även fått uppskattande kommentarer från gästerna för inbjudningarna!

  • BlomAnna

    Vi har tittat på Vistaprint men jag tycker det blir att se så tokigt ut när man fyller i sin text...Jag vill ju inte ha med det där med värdar men det blir ju inte alls bra när jag skriver annorlunda...Hur har ni gjort?

  • RhjärtaC

    Vi beställde därifrån och är nöjda. Vi tog bort trycket i kuverten och lade till avs-adress, det vart en fin detalj :)
    Däremot så missade vi att räkna med momsen och allt extra kostade mer och mer...  och mer...
    t ex så valde vi ett grönt kort med vit text och då ville vi ju givetvis ha samma på baksidan för att få med allt som vi ville ha med för att slippa bilagor. Extra på en gång. Fast allt gick på 750 kr inkl frakt och en musmatta med trädet som är på inbjudan och det tycker jag inte är hutlöst dyrt ändå. 50 av varje beställde vi.
    Vi har standardtjocklek på pappret och det var tillräckligt för att få en kvalitékänsla. Tycker vi iaf.
    Vi valde bort Calligraphen för att det kändes för pompöst och herrgårdskänsla...  Svårt att säga "beställ" eftersom alla tycker olika om vad de vill ha, men då får du veta hur våra erfarenheter är iaf. Glad

  • BlomAnna
    BlomAnna skrev 2012-02-25 23:21:18 följande:

    Vi har tittat på Vistaprint men jag tycker det blir att se så tokigt ut när man fyller i sin text...Jag vill ju inte ha med det där med värdar men det blir ju inte alls bra när jag skriver annorlunda...Hur har ni gjort?


    Glöm det jag frågade jag hittade hur man gör
  • Aniara4

    Vi beställde extra tjockt papper, och det var nästan för tjockt, lite kartongaktigt nästan....

    Sen håller jag med om att det är krångligt att hitta hur man ändrar texten och layouten, och det är irriterande att de inte har med momsen och att de försöker sälja på en en massa saker som man måste klicka bort för att komma till kassan. 

    Men i slutänden tycker jag ändå det var prisvärt och korten blev bra.

  • 1700tal
    augustesen skrev 2012-02-25 22:13:23 följande:
    Vi beställde från VistaPrint och är riktigt nöjda, jag är väldigt petig kan tilläggas :p

    Valde pappret "Strukturerad yta (280 g/m²)" och det var perfekt. Tjockt och otroligt välgjorda så det kan jag rekommendera, betalade 36:- extra för våra 40 inbjudningskort.

    Beställde också Save the date med matchande kuvert samt informationskort till inbjudningarna. Om ni ska beställa matchande kuvert välj en vit insida..korten ser gråa ut om det står "Vista print" i dom (vi gjorde det misstaget).

    Beställningen tog nästan 3 veckor.
    Haha, klockrent att läsa när jag nyss beställde inbjudningar med strukturerad yta 280 gr och osa-kort i samma serie med matchande kuvert MED vit insida. Så nu hoppas jag de blir lika fina (minus det grå som lyser igenom) som era!
Svar på tråden Vistaprint?