• lyckaa

Vistaprint?

Ni som har beställt era inbjudningar via vistaprint, är det bra kvalite på pappret? Är det tjockt och ordentligt lixom eller är det tunt material? Jag tycker deras kort är fina och har ett bra pris. Min fästman tror inte det är någon bra kvalite.Tacksam för svar

• Svar på tråden Vistaprint?
  • daniiel

Jag förstår inte det där med vit insida? Är det om man väljer matchande kuvert? Vi valde de vita kuverten som ingår i priset både till inbjudningskorten och till tackkorten och det har då varit vit insida och har inte stått vistaprint någonstans?

Vi valde bara sånt som ingick i priset till våra inbjudningskort och de är i tjockt fint papper och trycket är väldigt bra, jättefina kort :) Tycker det är toppenbra kvalitet!

• 1700tal
    daniiel skrev 2012-02-26 10:04:58 följande:
    Jag förstår inte det där med vit insida? Är det om man väljer matchande kuvert? Vi valde de vita kuverten som ingår i priset både till inbjudningskorten och till tackkorten och det har då varit vit insida och har inte stått vistaprint någonstans?

Så var det nog. Tänkte först beställa vita kuvert men kommer inte ihåg om det fanns valmöjligheter på insidan där. Men tydligen inte om ni fick vita.

På de matchande var det med vistatryck (gratis), vitt (14 kr) eller eget tryck typ datumet eller brudparetsnamn (51 kr), tror jag det var.

• daniiel
    1700tal skrev 2012-02-26 10:08:17 följande:

Så var det nog. Tänkte först beställa vita kuvert men kommer inte ihåg om det fanns valmöjligheter på insidan där. Men tydligen inte om ni fick vita.

På de matchande var det med vistatryck (gratis), vitt (14 kr) eller eget tryck typ datumet eller brudparetsnamn (51 kr), tror jag det var.

Ahaa okej, då hänger jag med. Vi tyckte det var onödigt med matchande, då kuverten ändå bara öppnas och slängs, så vi valde de som ingick och de var fina, helvita kuvert bara :) Hade hört innan någon som fått reklam på kuverten, så var lite orolig, men den personen måste ju ha valt matchande med vistatryck då.
  • augustesen
    1700tal skrev 2012-02-26 09:26:25 följande:
    Haha, klockrent att läsa när jag nyss beställde inbjudningar med strukturerad yta 280 gr och osa-kort i samma serie med matchande kuvert MED vit insida. Så nu hoppas jag de blir lika fina (minus det grå som lyser igenom) som era!
    Ja men gött!! Jag är otroligt nöjd och vi har bara fått positiv feedback från våra gäster :) Var nog bara jag som tänkte på den lite grå tonen, men var bara STD så spelade inte jättestor roll. Men absolut finast med vin insida..för 14:- så :)
  • lyckaa

Men vad kul att så många har svarat. Men det ser ju ut som att de flesta var nöjda med tjockleken. Får se om vi tar de vanliga kuverten eller hur vi gör.
    Är det inte så att man sparar sin bröllopsinbjudan i kuverten? Kanske man inte gör. Hade tyckt att det hade varit snyggt om man någonstans kunde fixa ett kuverter med gästernas adresser på. Vistaprint har, men då måste man beställa minst 100 st tror jag

• lilja

Vi beställde våra inbjudningar från vistaprint och vi är jättenöjda! Tog det billigaste pappret och det är tjockt och bra. Ser inte anledningen till att ta ett dyrare papper då gästerna ändå bara läser för att del av information. Lägger hellre pengarna på något annat.

* 21 juli 2012 *
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-02-26 10:10:15 följande:
    Vi tyckte det var onödigt med matchande, då kuverten ändå bara öppnas och slängs, så vi valde de som ingick och de var fina, helvita kuvert bara :)

Jo, det kan jag hålla med om. Var kluven, för de matchande kuverten kostade mer än själva inbjudningskorten. Våra 50 kuvert kostade bara de 360 kr, över 400 om man snittar frakten på det. Och de vita är gratis. Tycker nu i slutänden att det blev ganska dyrt (mest pga kuverten). Skulle jag gjort det igen hade jag kanske tagit de vita.

Tycker däremot det kan vara värt några kr för att få tjockare papper, eftersom jag vet att de flesta kommer spara inbjudningarna.

Och nu har jag även kompetterat med inbjudningarna på de andra språk vi har med. Glömde dem i första beställningen! Ska bli spännande att se när de dimper ner.

• 1700tal
    1700tal skrev 2012-02-26 15:30:21 följande:

Tycker däremot det kan vara värt några kr för att få tjockare papper, eftersom jag vet att de flesta kommer spara inbjudningarna.

Och med några kronor så var det verkligen bara några kronor. 29 närmare bestämt, för allihop.
  • EDE

Vi beställde inbjudningskort från Vistaprint... fast som magneter =) 

• Nikkita

Vi beställde också från Vistaprint och vi är super nöjda med våra! Beställde inget extra men fick ett tjockt & fint matt papper. De kuverten som ingick var helt vita, dock lite genomskinliga. Men det gör inget för vår del, som sagt så slängs ju de ändå för det mesta Glad Inbjudningskorten är så fina att de är värda att spara om man skulle vilja! De vi beställde gick på 323kr för 30 inbjudningar & 50 matchande placeringskort (ink frakt). Så definitivt värt det Skrattande

• Nikkita
    Nikkita skrev 2012-02-26 16:43:41 följande:
    Vi beställde också från Vistaprint och vi är super nöjda med våra! Beställde inget extra men fick ett tjockt & fint matt papper. De kuverten som ingick var helt vita, dock lite genomskinliga. Men det gör inget för vår del, som sagt så slängs ju de ändå för det mesta Glad Inbjudningskorten är så fina att de är värda att spara om man skulle vilja! De vi beställde gick på 323kr för 30 inbjudningar & 50 matchande placeringskort (ink frakt). Så definitivt värt det Skrattande
    Sorry skrev fel pris... Vi betalade 235 kr totalt Solig
  • lyckaa

Är det inte någon som kan lägga in en bild på sina inbjudningar frpn vistaprint? Skulle uppskattas

• Nikkita

Här kommer en bild på våra inbjudningskort. Dålig bild tagen utan blixt.... men ni ser säkert hur det ser ut iaf FlörtBaksidan är helt lila.

Gästernas namn skrev jag för hand längst upp i vänstra hörnet Glad
  • ungbrud

Här kommer en bild på våra kort från vistaprint. Vi valde återvunnet papper. betalade ca 700kr för 80 inbjudningar och sigill och kuvert ink frakt kom på 4 dagar 

Svar på tråden Vistaprint?