Åttiosexa skrev 2012-03-04 16:38:11 följande:
Och tillägg till att prova att sätta dig på huk osv... Tänk då även på att det inte ska kännas som att byxor/kjol är för små och åker ner/upp, så du måste dra i dem hela tiden. Haha. Det blir jobbigt när du hukar dig längst fram i kyrkan och måste tänka på att inte visa baken för släkten ;)
Men i övrigt håller jag med allt ovanstående: Ha slitstarka kläder vid porträtten så du kan kravla runt och skita ner dig om det behövs, och sen byt om till vigseln. Det brukar jag också göra, och om man bara påpekar det för brudparet (att man har ombyte med sig) så utstrålar det snarare planering än dåligt klädval till porträtten. (ok, du kanske inte ska komma i målaroverallen... men du fattar...).
Jo de har jag också tänkt på, inte vill man gå och oroa sig för att dra ner kjolen hela tiden. Men funderar på en sommarklänning som självklart går en bra bit under stjärten och leggings som inte är genomskinliga. Eller om man har strumpbyxor, snygga sommar shorts och någon fin tunika som inte visar för mycket och täcker lite på armarna med mera.
Här skulle den här meningen vara; Haha, de är något jag ska göra hemma och planera, för hur skulle de se ut om jag visa stjärten eller klykan inför släkten?! Haha, de lär ju smälla av!
Haha, ne de är klart! Bra att ni har koll så ni kan lära mig! Hade helt ärligt inte kommit såhär långt i mitt tänkade om kläder med mera. Men u ska jag ta med de här i min planering ! Tack ska ni ha! :D