sommar2014 skrev 2012-02-26 18:15:04 följande:
Chicita: Jag träffade min kille när jag var nästan 19, vi förlovade oss när jag var 20 och är fortfarande tillsammans sedan 4,5 år. Nu blev jag väldigt mycket vuxnare efter studenten och att jag flyttade hemifrån (vi träffades sommaren efter studenten) och jag var mycket barnsligare och inte förlovnings-mogen när jag var 15... Men alla är ju olika mogna och vill båda förlova sig tycker jag att man ska göra det! Att förlova sig är ju egentligen en mindre grej än att t.ex. flytta ihop tycker jag! OM det skiter sig är det ju betydligt enklare att bryta en förlovning än att flytta isär exempelvis. Vi var relativt unga när vi träffades, men jag har aldrig tänkt att det är något tillfälligt förhållande bara för att vi är unga. Det kändes rätt från början. Inte måste man gå igenom flera misslyckade förhållanden innan man hittar den rätta! DÄREMOT bör man ju vara medveten om att mycket händer i ens liv när man börjar gymnasiet, tar studenten, flyttar hemifrån, börjar plugga på högskola, börjar jobba etc. Man är ju inte samma person livet genom! Men jag har hunnit ändras många gånger efter att jag fyllde 20 och hoppas att jag aldrig kommer fastna i att vara exakt likadan även efter att jag fyllt 60!
Fast Chicita säger ju inget om att de inte kan förlova sig! Bara att det kanske inte är så bra att lägga väldigt mycket pengar på förlovningsringarna när man har väldigt dålig ekonomi....
Och där håller jag med! Vi förlovade oss med silverringar för
sammanlagt ca 450 kr, då var vi båda studenter (vilket ändå innebär att man har mer pengar än bara barnbidrag och sommarjobbslön,men visst mer omkostnader också kanske...) Nu när vi ska gifta oss fyra år senare så har vi både bättre ekonomi till att köpa ringar som vi verkligen vill ha, och dessutom helt annan smak än när vi först förlovade oss. Så glad är jag att vi inte la flera tusen på förlovningsringarna då, eftersom vi ändå byter ut dem nu.