• Kimji

Förlovningsring

Jag, 15 och min kille, 17 har funderat på att förlova oss på vår 1-årsdag som är om cirka 4 månader.
    Jag har börjat kolla på ringar men dom billigaste jag hittat är för ungifär 550kr men dom är rätt så tråkiga, vi vill ha nåt fint eller snyggt med våra namn ingraverat.
    Har skaffat sommarjobb då jag tjänar cirka 3500kr och mitt barnbidrag för cirka 1100kr = 4600kr

Det ja undrar nu är om nån vet vart man kan köpa 2 st ringar till förlovning som är fina (ej tråkiga, helt vanliga) för runt den summan? :) Eller kanske runt 2000-3500kr? :) Om det finns fina men billigare skriv gärna sida och sånt då också :)

• Svar på tråden Förlovningsring
  • Kimji

Just nu har vi inte berättat för föräldrar men vi båda vet att min pojkväns föräldrar bara kommer bli glada över nyheten. Tyvärr har jag inte att berätta nyheten för nån :)
    Men vi båda vet att vi har hittat den rätta! :) 

• 1700tal
    Chicita skrev 2012-02-26 19:00:01 följande:
    Satsa på er två. Men satsa inte alla pengar ni har på ringarna. Spara lite till firandet också, och kanske lägg undan för att kunna byta ut dom i framtiden FlörtSolig
    Bra sammanfattat!
  • sommar2014
    Chicita skrev 2012-02-26 19:00:01 följande:
    Det finnns inget "ungt och dumt" i tonårskärlek. Man älskar inte någon mer pga att man är gammal...
    Och oavsett ålder så blir man ju inte förälskad i någon för att man tänker att man ska testa någon ny om ett tag. Utan varje förhållande går man ju in i med tanken att "this is it" Glad

Som jag skrev i mitt första inlägg så finns det dom som varit tillsammans i stort sett hela livet.
    Och om man inte satsar på ett förhållande så kommer det ju aldrig att hålla heller. Hur gammal man än är så kan man ju inte gå runt och tänka att det inte ska hålla när man träffar någon ny, för då dömer man ju ut förhållandet själv.

Satsa på er två. Men satsa inte alla pengar ni har på ringarna. Spara lite till firandet också, och kanske lägg undan för att kunna byta ut dom i framtiden FlörtSolig
    Då är vi helt överens! SoligSolig
  • knyttan
    Kimji skrev 2012-02-26 18:52:29 följande:
    Vill bara säga igen att min kille och jag har pratat om att vi kan förändras så som ni säger men varken han eller jag vill träffa flera fel personer för att hitta den rätta, vi är sådana personer så att vi bara kan älska en enda person i hela vårt liv :)
    Jag vet att ni tycker att vi är unga och dumma med tonårskärlek men för oss betyder vi allt för varann :) Vi har hjälp varann med allt och just därför vill vi utveckla vårt förhållande med förlovning även om vi kanske är lite för unga för er men ej för oss :) 
    Det är ingen som har sagt att ni är unga och dumma! Men däremot som sagt gett rådet att inte satsa hela sommarjobbspengen på ringarna, eftersom att den dagen som ni verkligen slår till och gifter er så har ni kanske råd att köpa riktigt fina ringar och då kanske ni vill byta ut dem ändå. Förlovningen sitter ändå inte i ringen, så att lova varandra evig kärlek kan man göra med en plastring! Sen att man kanske vill ha ett fint smycke att alltid ha på sig, det är en annan sak... men det finns fina och billiga ringar också. Kolla på ur & penn, guldfynd mm. Håll utkik för ofta har de erbjudanden som "köp hans ring få hennes för halva priset" osv. Titanringar är också något som är rätt populärt och inte så dyrt, det finns att beställa på nätet. Bara googla så hittar du säkert jättemycket fint. Titanringar kan man också få i olika designer, med eller utan stenar mm, så om ni letar efter något som inte är "tråkigt" så skulle jag kolla på det. Vet inte heller vad du menar med tråkigt men kanske om du kollar lite på olika modeller o så och lägger upp nån bild i tråden så kan vi kanske hjälpa dig att hitta något billigare alternativ?
  • Millan1984

Jag var 16 och sambon 18 när vi träffades. I år har vi varit tillsammans i 12 år

• Chicita

Titanringar är helt klart ett alternativ att rekommendera Glad
    Mest för att dom är helt nickelfria, men också för att dom är lite "coola" så att säga.
    Lite "tuffare och yngre" design på dom än dom flesta traditionella ringar.

• Kimji

Knyttan: Jo, min kille vill helst ha nåt som typ titan utan sten, nåt som inget är nå märkvärdigt :) Medans jag vill ha nån ring med nån liten sten med gravyr :) Kommer nog kolla efter titan med en liten sten och gravyr till oss båda för runt 1000kr :D Kommer nog få byta ringar senare.
    Det jag menade med tråkig var typ en titan ring utan gravyr eller sten :) Ska kolla efter det där ''köp hans ring få hennes för halva priset'' :) Tack för tipset! 

Millan1984: Grattis till er båda! :D Träffade min kille för cirka 3 år sedan men varken han eller ja vågade fråga chans förrän för snart 8 månader sen :) 

Svar på tråden Förlovningsring