Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Vickning eller ej?

Vi trodde att folk skulle vara småsugna och vilja ha något. Men vi valde fika med bullar, 5 sorters kakor och resterna av tårtan.
    Typ ingen åt...
    Det gick kanske åt 10 bullar och några kakor och någon enstaka bit med tårta Flört

Men jag rekommenderar helt klart att ha något ifall någon skulle bli hungrig eller sugen.
    Om det inte är något man måste ställa sig och laga/ värma/ fixa utan det i princip bara är att rulla fram en vagn eller bära ut en bricka som var färdig så gör det ju inget om ingen äter. Då är det bara att ta hem det...
    Snittar kan vara ett bra exempel
    Eller en smörgåsbuffé där det finns lite olika bröd och olika pålägg att välja bland men man får bre sin egen smörgås...

• Chicita
    1700tal skrev 2012-02-26 21:45:00 följande:

Nä, söta tilltugg är kanske ingen hit på natten, särskilt efter alkohol. Hellre nåt salt, många vill nog ha lite "fet" mat. Janssons verkar va klassiskt, salt, fett och gott. Om man har möjlighet att värma, det har inte vi så det blir grillen.

Vi har många "fikare" i släkten och bekantskapskretsen... Såna som gärna äter kakor vilken tid på dygnet som helst. Så det var ett bättre alternativ för oss Flört
    Däremot har vi inte så många som festar loss.... Och vår middag tog väldigt många timmar, 4 serveringar med mat - 16 rätter + tårta.
    Så vi hann knappt äta klart och ta tårta innan vi ställde ut fikabuffén igen. Så det var inte så konstigt att ingen var hungrig då *hihi*
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-02-26 22:20:23 följande:
    Haha, nej det förstår jag! Det var skickligt att ens komma från till tårtan! Men medeltidsmat ääär ju så mkt godare än den mesta annan mat...
    Jaa... oj vad folk blev skraja när första rätten presenterades (eller tja redan när dom öppnade menyn).
    Kocken berättade om brödet som fanns till och istret som skulle bres på det.
    Alla (även jag) tänkte "ister - urk" men jag höll god min och tog för mig, annars skulle ju ingen annan heller våga testa Flört
    Och jisses vad gott det var. Folk pratar om det än i dag. Det var kryddat på något sätt och tillsammans med det grova surdegsbrödet så var det otroligt delikat Skrattande
Svar på tråden Vickning eller ej?