Festvåning med mat eller egen lokal med catering?
man kan ju bara utgå från sig själv, så jag utgår från mig =). När jag började räkna efter vad det skulle kosta att pimpa lokalen, catering, serveringspersonal och diskpersonal, städ dagen efter osv och sedan delade det med antalet gäster blev det faktiskt dyrare än restaurang.
och eftersom det första nästan gav mig magsår kändes det som, så tog vi restaurang, vi är lata hihi jag och fästmannnen.
vi ska ha favors i form av choklad (mamma handlar taxfree när hon ska till norge...mkt bra =)) och så har jag beställt organsapåsar i vår temafärg och vanliga vita placeringskort. vi beställde inbjudningar och ska även beställa tackkort (lata :P).
så summan är att vi är lata och inte vill behöva pyssla och fixa och trixa.
vår mat blir buffé, med alkolholfritt öl eller vin till maten, kaffe och tårta och så brudskål med snacks när vi kommer. vi har köpt ett paket från enskede värdshus (rekomenderar dem!!!). ligger i sthlm. restaurangen är indelad i olika rum, vi ska sitta i glasverandan som ser ut som ett stort rum av glas, sen går vi ned i festvåningen och dansar gärnet.