• MeaJ

Ni som hade/kommer att ha bar till självkostnadspris...

Hur gjorde ni som hade eller kommer att ha bar till självkostnadspris?
    Hyrde ni in någon som stod i baren eller hade ni någon släkting som hjälpte till?

(gärna inga inlägg om att bjuder man till bröllop bjuder man på alkohol!
    Vi själv dricker inte alkohol men vill ändå inte stänga dörren för de som gör)

• Svar på tråden Ni som hade/kommer att ha bar till självkostnadspris...
  • Chicita

Jag hade 4 kollegor (jobbar i hotell & restaurangbranchen) som gärna ville vara med på bröllopet men som vi inte hade råd att "bara bjuda"... Dom ställde upp och serverade och tog hand om baren
    2 kom tidigt och förberedde brudskålen och lite annat. 2 kom strax innan middagen skulle starta och stannade kvar efteråt och hjälpte oss att plocka ihop och städa.
    Men även om dealen var "hjälp oss så får ni vara med" så betalade vi dom...

Så tja korta svaret på din fråga är väl: Ja vi hyrde in någon Glad

• lilly7

När min syrra gifte sig hade de bar till självkostnadspris och då var det jag + min kusin som stod där. Och nej - vi tog inte betalt

• Insanire

Vi kommer att ha bar till självkostnadspris, 10 kr per dryck oavsett vad du beställer.

Cateringfirman som vi har bokat ställer upp och bemannar baren under hela kvällen/natten.

vi har hyrt en lokal som inte är kopplad till cateringfirman. Hyr man en sådan lokal kan man räkna med att firman ställer upp med personal, men vi hade väldig tur.

• Chicita

Ett alternativ (om dom går med på det) är att lägga ett rullande schema för de släktingar eller vänner som vill hjälpa till. Typ stå 30 min i baren - få en gratis drink...

• Insanire
    Chicita skrev 2012-02-27 15:03:08 följande:
    Ett alternativ (om dom går med på det) är att lägga ett rullande schema för de släktingar eller vänner som vill hjälpa till. Typ stå 30 min i baren - få en gratis drink...

Vilken fantatisk idé!

Jag hade personligen gärna hoppat in 30 min i baren när jag är på ett bröllop för att hjälpa till. :) Jag är ganska social av mig och tänker att man lär få möjlighet att byta ord med många på festen! :)

• Chicita
    Insanire skrev 2012-02-27 15:18:55 följande:

Vilken fantatisk idé!

Jag hade personligen gärna hoppat in 30 min i baren när jag är på ett bröllop för att hjälpa till. :) Jag är ganska social av mig och tänker att man lär få möjlighet att byta ord med många på festen! :)

Dom hade så på en jobbarkompis bröllopsfest.
    Vissa tog flera pass... Men det viktigaste är att det är helt frivilligt. Man får ju fråga dom först om dom vill, och i så fall hur många pass (och så ser man till att ställa dom som kanske är mest troliga att smita ifrån det dom lovat på första passen ) Flört
  • MeaJ
    Ett bra tips, men jag tror inte att det skulle fungera för just oss då flertalet av mina nära och kära har uttryckt att dom enbart vill vara gäst på vår stora dag.
    Vilket vi respekterar, även om lite hjälp vore bra.
    Inget vi kommer be om utan det får de som vill erbjuda sig i sånna fall.
    Det är trots allt jag och m2b som bestämt att vi ska gifta oss Flört 
  • MeaJ
    Insanire skrev 2012-02-27 14:33:25 följande:

Vi kommer att ha bar till självkostnadspris, 10 kr per dryck oavsett vad du beställer.

Cateringfirman som vi har bokat ställer upp och bemannar baren under hela kvällen/natten.

vi har hyrt en lokal som inte är kopplad till cateringfirman. Hyr man en sådan lokal kan man räkna med att firman ställer upp med personal, men vi hade väldig tur.

Vi är inte hundra än på vart vi kommer att beställa maten ifrån, men ska kolla upp om cateringfirman kan ha någon som bemannar baren och vad det i sånnafall kan kosta.

tack för tipset 
  • knyttan
    så kommer vi ha det! Solig Vi har redan flera som har anmält intresse av detta, hahah!
Svar på tråden Ni som hade/kommer att ha bar till självkostnadspris...