Inlägg från: KhiraLii |Visa alla inlägg
  • KhiraLii

Problem med acne/stora porer/dålig hy innan bröllopet?

Styrka skrev 2012-03-04 21:26:35 följande:
    Jag har ett fenomenalt husmorsknep.
    Alla krämer och ansiktsvatten etc mot fet oren hud med stora porer innehåller salicylsyra som verksam ingrediens. Magnecyl innehåller acetyl-salicylsyra. Jag vet inte vad acetyl-biten gör men förmodligen är det den som gör preparatet smärtsillande. Efter som ämnena är så lika så testade jag att använda det som ansiktsvatten, och det var rena trolleriet! Porerna drog ihop sig till microskopisk storlek, alla orenheter försvann och huden blev klar och slät! Effekten håller ju inte för evigt, men iaf har den klarat varenda festkväll sedan dess, och det är väl inget jag skulle rekommendera som vardagsprodukt (eller på den känsliga huden kring ögonen) men för övrigt är det rena mirakelkuren. Testa själva om ni inte tror mig!

Lös upp en magnecyl i ett shotglas vatten, dutta på en bomullstuss. Använd som ansiktsvatten / scrubb. Det kommer bildas små korn av magnecylen som landar på bomullen, gnugga in dem på huden när du duttar bomullen i ansiktet, om ni förstår hur jag menar. Skölj med vatten efteråt. Ta-daa!
    Gör du detta samma dag eller kvällen innan?
Svar på tråden Problem med acne/stora porer/dålig hy innan bröllopet?