Inlägg från: ElinFalk85 |Visa alla inlägg
  • ElinFalk85

Att anlita catering

Hm svårt att råda, vi ska vara på restaurang. om du tar catering så tänk på att du måste ha personal som serverar och diskar. hyr ni lokal så ska du pimpa upp lokalen och även städa den dagen efter. när jag satt och räknade och delade det med antalet för person (för att få reda på hur mkt det skulle kosta) blev det mkt dyrare än att vara på restaurang. hyr du lokal så måste du även ha någon som tar emot maten när den kommer (serveringspersonalen kanske?) och då måste du lämna ifrån dig nyckeln till lokalen osv. efter att ha läst här på BT är det många som måste pimpa sina lokaler i en dag (och tar då hjälp av sina gäster, hur man nu kan vara så fräck).
    det är alltså mycket jobb är vad jag vill komma fram till. =).

• ElinFalk85
    DestinyD skrev 2012-02-29 18:20:45 följande:
    Vi kommer att hyra en lokal där städning och diskning ingår. Vi ska endast ställa disken på anvisad plats. Lokalen är fin i sig och behöver inte pyntas så mycket egentligen. Personal kommer att vara två bekanta som själva erbjöd sig (för att få vara med på vår fest, kanske ), så dom kostar inte så mycket. Dom vill inte ha nåt alls, men jag kommer ge dom nånting ändå. Om vi skulle vara på restaurang skulle vi lätt komma upp i minst 55.000:- på bara det, och det är inte aktuellt. Dessutom vill vi gärna ha fri bar, och då går restaurangalternativet bort direkt

Men jag förstår din tanke!
    dåså kör på ba =). jag är student och vi gifter oss i slutet av termine =stressigt. så jag ta till min blivande man att ska lokalen pimpas, cateing beställas och fixas osv osv osv fick han ta huvudansvaret. tanken fick mig lixom att få kroniskt magsår ;).
    så då tog vi restaurang =).
Svar på tråden Att anlita catering