Inlägg från: augustesen |Visa alla inlägg
  • augustesen

Vad betalade ni for drycken?

Vi gifter oss inte förens i sommar men jag har räknat att lägga ca 3000:- till maten för 60 pers. Då är det brudskål med påfyllning, ett glas vitt, två glas rött samt 3,5 liter avec.
    Till festen räknar jag med ca 7000:- men jag fyller 25 två veckor senare så det som blir över kommer användas då :)

• augustesen
    Ekinaj skrev 2012-03-03 01:44:00 följande:
    Tack for ditt svar!

Var kommer ni att kopa in drycken? 
    Missade helt att skriva att vi köper den från Tyskland..på systemet skulle man väl få en platta öl för den summan :p Vi tar nog bilen och åker ner men om vi inte har tid beställer vi online istället.
    Fru Ramona skrev 2012-03-03 08:20:09 följande:
    Är också nyfiken på det! Hur mycket billigare det egentligen blir...
    Det jag har kollat runt på är att alkohol kostar mycket på ett hotell/restaurang. Jag räknade ut för ca 50 personer att bara dryck skulle gå på över 12.000kr, tycker det är helt galet! Då var det enast för bruskål, 3 glas vin/öl till maten. Kan ju bara gissa på vad slutnotan skulle hamna på efter festen.

Vi kommer förmodlingen att åka till Tyskland alt. beställa via nätet och ha catering till viss del. Min pappa är kock och van vid catering mat, så han kommer säkerligen vilja hjälpa till med maten. Vi vill ju inte att han ska behöva laga all mat för han ska ju oxå få njuta av middagen och festen... Men några rätter som man kan förbereda dagen innan, så kan man beställa en "mindre" buffe via catering företag.

Hur mycket alkohol ska man räkna p.p? Middagen har vi lite koll på, men sen då? Vi vill ju inte ha en suparfest, men att det ändå ska finnas gott om dryck :)

Det här är väl rätt lagom?
    Brudskål + Påfyllning
    3 glas vin/öl till middag
    Låter som en bra plan, är ju vanligtvis 3 glas vin + brudskål som serveras när man tex har festen på restaurang eller hotell.

Vår arrangör/cateringfirma skulle hjälpa oss med hur mycket alkohol vi behöver till festen. Är ju väldigt individuellt då alla dricker olika mycket, det är beroende av vädret etc. Men finns mallar online så googla och kolla vad som kan fungera för er.
  • augustesen
    Ekinaj skrev 2012-03-08 14:01:48 följande:
    Var koper du det online?
    Bara att googla så kommer det upp massa sidor. Jag har kollat på Scanbolaget.com så jag vet andra som beställt där, vilket har gått bra :)
Svar på tråden Vad betalade ni for drycken?