Inlägg från: ElinFalk85 |Visa alla inlägg
  • ElinFalk85

Hår eller smink först?

Italia08 skrev 2012-03-05 10:49:56 följande:
    Hår! Det tar längst tid plus att det sällan blir bra när man sminkar sig tidigt på morgonen. Man vill ju se så fräsch  (= nysminkad) ut som möjligt när det är dags för vigsel.
    fast det beror ju på hur man ska ha håret. mitt hår kommer ta ca 20 min bara att göra.
  • ElinFalk85
    thegedinstudio skrev 2012-03-05 12:44:02 följande:
    Hej! Jag gör både hår och smink, och brukar börja med håret eftersom det tar längst tid, och som sagt så vill man ha sminket så fräscht som möjligt inför fotograferingen som de flesta har mellan fixet och vigseln =)
    fast det beror ju på HUR du ska ha håret, om det tar längst tid. i mitt fall tar sminket längst tid, börjar dock med håret i alla fall.
    20 min hår och 40 min smink....40 min smink är längre tid.
    eftersom du skriver att det tar längre tid är detta ett faktum som då gäller på alla....och då ska det backas upp med fakta att du har frågat alla brudar på hela planeten.
    annars heter det "enligt min erfarenhet tar håret längst tid" eller något liknande.
  • ElinFalk85
    Svitchan skrev 2012-03-05 13:07:01 följande:
    men ojj...
    ja jag har adhd så för mig är det viktigt hur man utrycker sig. jag utrycker mig så, säger aldrig att saker är på ett visst sätt utan att kunna backa upp det med fakta. trodde det var basic.
  • ElinFalk85
    Odium skrev 2012-03-05 18:25:44 följande:
    Onödigt att bli grinig och hoppa på någon för att de uttrycker sig på ett sätt som du inte fann klart nog.
    Tror att de flesta här inne läste "Enligt min erfarenhet", sen om man själv vet om att man ska ha utsälppt hår som tar kortare tid behöver man kanske inte vara ett geni för att förstå att ordningen kan ändras.
    TS efterfrågade väl hur man brukar göra?

Angående trådstarten:
    Jag kommer göra mitt smink först och bättre på under dagen. Ska ha en circlet som hänger ner i pannan, och den vill vi nog sätta dit medan håret görs.. och kanske inte lyckas förstöra uppsättningen om vi ska sminka efteråt.
    fast det stod inte enligt min erfarenhet, det stod att det är så.
  • ElinFalk85
    Odium skrev 2012-03-05 19:18:24 följande:
    Ja, jag ser det. Jag menade att det var onödigt att hoppa på någon när de flesta förstod vad hon menade. Det finns trådar för att märka på ord och uttryck, använd dom.
    okej men för mig är det viktigt att man uttalar sig korrekt. det är en VÄLIDIGT stor skillnad på egen erfarenhet, det är basic när man kommunicerar. jag "hoppar på" alla som gör så.
  • ElinFalk85
    Willow skrev 2012-03-05 20:40:43 följande:
    Det ar fortfarande ett omotiverat pahopp, som ar otrevlig, oartigt och ohyfsat! Som Odium skrev, anvand dem specifika tradar som finns dar du kan uttrycka din ilska om felaktiga uttryck. 
    fast man väljer ju också hur man ska tolka saker. jag som har adhd måste hela tiden överväga hur jag ska tolka saker och ting, det ingår lixom då. jag hade inte ens brytt mig om någon märkt ord som du kallar det. ryckt på axlarna. finns så mkt vettigare att bli arg över.
Svar på tråden Hår eller smink först?