Josefina skrev 2012-04-22 21:14:18 följande:
Det jag dock har börjat inse nu är att "det kan ju faktiskt regna" haha, vill inte få ner stämningen här i tråden, men visst hade det varit tråkigt? Ni måste väl också ha tänkt tanken?
Min underbara man säger bara, "spelar ingen roll, du blir ju min fru den dagen" ;) Skönt att han är så lugn! Så jag har släppt det där nu och hoppas på solsken, vi har ju fest och vigsel inomhus iaf.
Hej! Ja visst har man tänkt tanken ifall det regnar. Vi ska gifta oss utomhus. Dock i Italien så jag hoppas på bra väder. Middagen är inomhus men folk hade nog gärna varit ute en del. Fotona är ju också tänkt att de ska tas utomhus, och var gör man dem ifall det regnar?? Får kanske kolla in inomhus locations också.
Vi var och bestämde vad vi ska äta på provsmakningen. Vi kommer att prova 5 st pastarätte och 4 kötträtter varav vi kommer att välja 2st av varje. Alltså 4 huvudrätter. Innan dess blir det antipasto-buffé och efteråt blir det citronsorbet och tårta och openbar. Dricka är också oändligt under middagen.
Vad hade ni valt ? 2 pasta rätter, 2 kötträtter, eller 2 pasta rätter, 1 kötträtt och ostbuffé?
Det känns som att det finns mycket kvar att fixa:
Killens kläder, ringarna, alla papper (lite mer komplicerat här i Italien), få godkännt att ha en vän som vigselförättare, boka bussarna till gästerna, mm. *lite stressad*. Är ni inte det? Inbjudningarna kom ut för ett tag sen.