• annapia

Byter ni namn? Jag bestämde mig igår...

amerika skrev 2013-05-07 19:04:28 följande:
    Kalaspinglan skrev 2013-05-06 13:21:23 följande:
    Men kan inte din sambo byta namn då? Om det är så viktigt för honom att heta samma sak?
    Nej, jag har ju gift till mig mitt nuvarande efternamn så det får han inte ta. Och det vill han dessutom inte heller, han vill inte förknippas med mitt ex! (fånigt kanske, men så är det)

Jag har funderat jättemycket på det här men känner att det blir bra. Jag tror det är jag som har lagt all betydelse i att heta samma som mina barn mer än vad de har. De vet var de har mig och att vi alltid hör ihop och de tycker väldigt mycket om min sambo så de har inga invändningar mot att han och jag heter samma namn!
    Jag tror också att du blir jättenöjd med ditt beslut. Det nog så att vi är bundna till barnen på ett annat sätt än vad de är bundna till oss. Kloka söner du har. Det är nog helt rätt att byta namn och inte ta med sig sitt ex namn in i ett nytt äktenskap. Ny kärlek, nya möjligheter och ett nytt underbart liv....Vid närmare eftertanke så tycker jag faktiskt inte att du ska ha kvar ditt ex namn som mellannamn det blir som att rada upp sina män på något sätt om du förstår vad jag menar. (Tänker på bl.a. Laila Bagge Wahlgren)Skrattande.
Svar på tråden Byter ni namn? Jag bestämde mig igår...