kramen skrev 2012-09-07 12:01:12 följande:
Man kan ju ha kvar sina egna om man vill oxå :) Tycker inte din mamma borde lägga sig i, hon borde acceptera ditt egna val.
Nä, jag tycker inte heller det faktiskt. Saknar positivt engagemang från hennes sida...
Jo, men det viktigaste för oss är att vi har samma namn. Då tar jag hellre hans än har olika :)
MalinH84 skrev 2012-09-07 17:59:24 följande:
Jag känner stolthet att jag nu hetat min mans namn i snart en vecka =) Visst känns det jättekonstigt, och jag kommer sakna mitt gamla efternamn som också var ett ovanligt namn, men jag gillar idén på att jag och min man nu skapar något ihop även om det är med hans efternamn. Jag har nog aldrig varit så förtjust i idén att byta till något helt nytt, och jag tycker det är viktigt att man heter samma sak när man nu ska börja skapa en egen familj tillsammans. Kan man slå ihop är väl det en bra lösning, men båda våra är alldeles för långa och låter inte alls bra tillsammans =) Och min svärfar höll ett väldigt vackert tal till mig och välkomnade mig in i familjen på riktigt, jag blev verkligen rörd till tårar.
Hoppas ni alla löser hur ni vill ha det så att det passar er =)
Vad roligt att det känns så bra för dig! :)