• Odium

Förstörd ring!! - Vad görs?

Det måste ju vara ett skämt! Hur kan man lämna ut en ring som ser ut sådär invändigt?
    Var där vid öppning imorgon, lägg fram den på disken och säg "Gör on, Gör rätt!"
    Det är som du säger intryckt eller hamrat eller något (Jag har ingen aning om hur man gör), men det ser definitivt inte graverat ut. Alltså inte vad du beställde gissar jag.

• Odium
    SaraJoakim skrev 2012-03-06 20:56:25 följande:
    Odium & Ema;

Ja, de ser "handgjort" ut. De va ju faktiskt gravyr jag beställde!! Ringen är inte köpt hos dem, så jag kan ju inte reklamera den utan bara arbetet i sig, det är därför jag har sån panik. Om de slipar bort de blir ringen för stor, men stansningen är så djup så de går nästan inte...  Kanten är ju jackig och när jag har den på mig o den snurrar runt fingret så känner jag hur trubbig den är, inte alls slät o fin... 
    Detta är en alians-förlovningsring med stenar i, så inte aliansringen för själva bröllopet. Vi gifter oss inte förrän aug 2013, men de tar inte bort paniken :(
    Om de skulle anse att de inte gjort något fel, eller om de skulle försöka fixa till det och det inte skulle fungera skulle jag tycka att du har rätten på din sida att få ett skadestånd för minst vad ringen är värd. De har ju faktiskt i princip förstört den. Och ändrat på utseendet avsevärt med tanke på att det syns jack från "framsidan".
  • Odium
    SaraJoakim skrev 2012-03-06 21:08:55 följande:
    Jo.. kan inte sånt bli svårt när man inte köpt ringen där? Jag har inga kvitton på den då den inte är köpt här och nu.. Men det är ju 18k samt 0,32c i stenarna, och de måste väl gå att få värderat även på "gamla ringar" eller vad man ska säga?? De rör sig ju om en hel del pengar isf.. :(

Ska se om någon har papper på den någonstans, men om inte måste väl de gå att se ändå?
    I min värld ska det inte vara några problem.. Lämnar du in en vara för att komplettera eller reparera något ska du ju inte få tillbaka den i sämre skick oavsett vart du lämnar in den. Okej, om man är lite halvdum och vill ha en klocka lagad på t ex ICA får man väl skylla sig själv.. men det är inte som att en guldsmedsbutik är ovan att jobba med just guld..
  • Odium

Drog de av något på priset? Eller erbjöd något annat som kompensation?
    Skönt att det ordnade sig en del iaf =)
    Synd bara att du inte fick den exakt som du ville ha.

Svar på tråden Förstörd ring!! - Vad görs?