• llinda81

Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...

Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!

jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????

alla tips mottages gärna!!!

• Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...
  • llinda81

ja jag vet att jag måste börja nu!! men ligger däckad av feber i soffan så jag måste vänta tills jag blir frisk, känner nästan lite panik nu..... men de ska gå!! tror egentligen inte att jag måste ner 10 för den ska passa, e snörning i ryggen, men jag VILL ner 10 för den kommer ju att sitta lite bättre då...

men tack för tipsen

ska nog ta o kolla upp spandex me, har de som plan b om de inte skulle kunna funka me annat

• llinda81
    N blir B skrev 2012-03-09 11:14:11 följande:
    Då kan vi väl peppa varandra?! Jag är också sjuk och måste gå ner typ 10 kg till andra juni.

Vi fixar det!!! Min plan är mindre potioner & mer motion men som sagt inte så lätt när man är sjuk.

Klart vi kan peppa varann då

ja de e väl ungefär me va jag har tänkt mig att göra, men jag hade tänkt o räkna mina kalorier me.. o mer motion!

men jag laddar för att försöka dra igång igen från måndag!!!

ska försöka minst 1 timmes pormenad varje dag o sen försöka gå på 3 pass zumba/afropower dans i veckan, så de bör väl hända lite då!!

• llinda81

ja jag förstår hur du menar o bra att du påpekar det, men det SKA gå

har som sagt snörning i ryggen så jag måste inte gå ner 10 kg för att komma i den, men den sitter ju snyggare om jag lyckas... o de vill jag ju

• llinda81
    Strawberry skrev 2012-03-09 13:55:56 följande:
    Jag känner igen mig och vi är i exakt samma situation!! Vore kul att följas åt fram tilld en stora dagen!
    Även jag gifter mig den 19 maj och har köpt en klänning som jag älskar MEN beställde en som är två storlekar för liten med planen att jag skulle gå ner i vikt... Jag var och provade den igår och trots snörning i ryggen går den inte att stänga och att sitta ner är omöjligt, det är främst rumpa och höfter som ställer till det. :P Men lite går den att ta ut, men de görs i så fall precis innan.

Jag har gått ner cirka 4 kilo sen jag beställde klänningen och skulle nog behöva gå ner minst 6 kilo till för att den ska sitta bra, men med tio kilo så sitter den nog perfekt! Men jag ska inte stirra mig blind på vikten då det viktigaste inte är vad jag väger utan hur kroppen ser ut. Lyckas jag ersätta fettet med muskler som väger skulle jag inte direkt klaga.. Min plan är att äta lagom och träna hårt, är främst zumba och gymmet som gäller, men morgonpromenader borde jag nog börja med.. :P

ja men då hjälps vi åt nu!! imorgon e de 10 veckor kvar, vi hinner mycket på 10 veckor (hoppas jag )

tack alla för alla tips!! ska verkligen klara detta

• llinda81
    Lilique skrev 2012-03-09 13:18:28 följande:
    Här, den här dieten är djävulens påfund tror jag - men det är den mest effektiva 2-veckors-dieten jag någonsin hört talas om.

Pappa gick ner 14 kilo på två veckor inför ett dop (för att komma i en kostym) och en annan släkting körde samma sak och hon blev av med 11 kg på samma tid.

Du kan ha den här som Plan C (plan b borde vara att sy ut klänningen, för hälsans skull!!!).

Rekommenderar att du går till något gym i närheten och beskriver situationen. De kanske har något toppenprogram/Personlig tränare som kan hjälpa dig - utan att du behöver dieta överdrivet och må dåligt.

Lycka till!
    vad är de här för diet då??? lät ju bra att ha som plan b eller c
  • llinda81
    nagu skrev 2012-03-09 17:50:18 följande:
    Jag är på! Måste också gå ner en massa inför den stora dagen.
    Kör nu morgonpromenader på tom mage ca 1 timma varje morgon, ett pass tung styrketräning eller cardio per dag.
    Ska nu minska kolhydraterna och öka upp proteinet lite succesivt så det blir typ som en "def".

Heja heja, nu ska vi bli snygga!

ja nu jäklar ska vi bli snygga

• llinda81
    Lilique skrev 2012-03-09 13:18:28 följande:
    Här, den här dieten är djävulens påfund tror jag - men det är den mest effektiva 2-veckors-dieten jag någonsin hört talas om.

Pappa gick ner 14 kilo på två veckor inför ett dop (för att komma i en kostym) och en annan släkting körde samma sak och hon blev av med 11 kg på samma tid.

Du kan ha den här som Plan C (plan b borde vara att sy ut klänningen, för hälsans skull!!!).

Rekommenderar att du går till något gym i närheten och beskriver situationen. De kanske har något toppenprogram/Personlig tränare som kan hjälpa dig - utan att du behöver dieta överdrivet och må dåligt.

Lycka till!
    vad e de för diet??? blev ju riktigt nyfiken
  • llinda81
    theluckiest2013 skrev 2012-03-12 18:44:59 följande:
    Räkna kcal! Det har jag gjort och gått ner 8-10 kg på knappt 2 månader genom att göra det! Då åt jag 1300-1500 kcal/ dag och var aldrig hungrig!
    de e så jag tänkt göra men tänkte om nån hade en mirakelkur så hade de me vatt bra-)
Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...