• llinda81

Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...

Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!

jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????

alla tips mottages gärna!!!

• Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...
  • Hvidbrud

Spandex-underkläder. Kolla på twilfit eller lindex de har jättebra hålla-in underkläder. Sen är ju dra ner på kalorierna och rör på dig mer den enda lösningen. Jag fick bra resultat av simning 2ggr/vecka, jogga 2ggr/vecka och pilates (inchlosspilates dvd hemma) 4ggr/vecka. Börja NU.

eller gå till en sömmerska och sy ut klänningen om du vill slippa stressa kroppen 5kg/mån är ganska mycket.

• mjeanettek

Jag klarade det med ett traningsprogram som heter RYP. Stryketreningsprogram på 6 veckor. Jag åt det jag ville på lørdagar Annars åt jag vanligmat men ca en handfull av varje. Mao ett kyckling brøst, en handfull ris och sallad. till frukost åt jag musli och lågfett yougurt. Mycket frukt imellan. :) en vanlig diett gør dig oftast trøtt, med denna aeter du det du brukar, men mindre. Byt ut smør med olja osv... Jag gick totalt ned 30kg på 5 månader :)

• llinda81

ja jag vet att jag måste börja nu!! men ligger däckad av feber i soffan så jag måste vänta tills jag blir frisk, känner nästan lite panik nu..... men de ska gå!! tror egentligen inte att jag måste ner 10 för den ska passa, e snörning i ryggen, men jag VILL ner 10 för den kommer ju att sitta lite bättre då...

men tack för tipsen

ska nog ta o kolla upp spandex me, har de som plan b om de inte skulle kunna funka me annat

• N blir B

Då kan vi väl peppa varandra?! Jag är också sjuk och måste gå ner typ 10 kg till andra juni.

Vi fixar det!!! Min plan är mindre potioner & mer motion men som sagt inte så lätt när man är sjuk. 

• llinda81
    N blir B skrev 2012-03-09 11:14:11 följande:
    Då kan vi väl peppa varandra?! Jag är också sjuk och måste gå ner typ 10 kg till andra juni.

Vi fixar det!!! Min plan är mindre potioner & mer motion men som sagt inte så lätt när man är sjuk.

Klart vi kan peppa varann då

ja de e väl ungefär me va jag har tänkt mig att göra, men jag hade tänkt o räkna mina kalorier me.. o mer motion!

men jag laddar för att försöka dra igång igen från måndag!!!

ska försöka minst 1 timmes pormenad varje dag o sen försöka gå på 3 pass zumba/afropower dans i veckan, så de bör väl hända lite då!!

• daniiel

Jag skulle även rekommendera att du skaffar en plan B, bara utifall du inte skulle komma i klänningen på bröllopsdagen. Förstå paniken och besvikelsen annars 3 dagar innan om du inser att du inte kommer kunna ha klänningen?

Jag menar inte att du inte kommer klara det, men som någon annan här ovan skrev, så är 10kg på 2 månader ganska mycket och inget man ska räkna med att hinna gå ner. Försöka, jobba hårt och använda sig av förminskande underkläder, sy ut klänningen, det tycker jag absolut du kan göra, men just.. om det inte skulle gå ändå, vad gör du då?

• llinda81

ja jag förstår hur du menar o bra att du påpekar det, men det SKA gå

har som sagt snörning i ryggen så jag måste inte gå ner 10 kg för att komma i den, men den sitter ju snyggare om jag lyckas... o de vill jag ju

• ElinFalk85

glöm inte att stress ger kortisonpåslag som sätter sig i fettdeåperna (typ)

• Lilique

Här, den här dieten är djävulens påfund tror jag - men det är den mest effektiva 2-veckors-dieten jag någonsin hört talas om.

Pappa gick ner 14 kilo på två veckor inför ett dop (för att komma i en kostym) och en annan släkting körde samma sak och hon blev av med 11 kg på samma tid.

Du kan ha den här som Plan C (plan b borde vara att sy ut klänningen, för hälsans skull!!!).

Rekommenderar att du går till något gym i närheten och beskriver situationen. De kanske har något toppenprogram/Personlig tränare som kan hjälpa dig - utan att du behöver dieta överdrivet och må dåligt.

Lycka till!

Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...