• llinda81

Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...

Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!

jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????

alla tips mottages gärna!!!

• Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...
  • ElinFalk85

Varför köper man en för liten klänning????????

• Styrka

Snälla, ElinFalk85, måste du sprida dålig stämning i varenda tråd du skriver i?
    Kan du inte hjälpa TS, låt bli att skriva då.

Stampe sa det så bra i Bambi, om du sett den:
    "Kan du inte säga något snällt så säg ingenting alls."

Såvida inte någon ber om konstruktiv kritik, men det du bidrar med är ju inte konstruktivt någonstans...
    Snälla, försök välj dina inlägg med mer omsorg...

• Odium
    Styrka skrev 2012-03-11 11:04:54 följande:
    Snälla, ElinFalk85, måste du sprida dålig stämning i varenda tråd du skriver i?
    Kan du inte hjälpa TS, låt bli att skriva då.

Stampe sa det så bra i Bambi, om du sett den:
    "Kan du inte säga något snällt så säg ingenting alls."

Såvida inte någon ber om konstruktiv kritik, men det du bidrar med är ju inte konstruktivt någonstans...
    Snälla, försök välj dina inlägg med mer omsorg...
    Trevligt att det är någon annan än jag som märkt detta.
  • Strawberry

Instämmer med Styrka och Odium!! Man behöver inte hålla med eller tycka som TS men har man inget att tillföra tråden mer än att sprida negativ stämmning kan man lika gärna hålla tyst!

• ElinFalk85

jag bara ställde frågan eftersom det inte verkar särskillt bra. ska man gå ned så mkt på så kort tid så gäller det att inte stressa kroppen eftersom det leder till kortisonpåslag som bara har motverkande effekt.

• SaraJohanna

Håller med de som tipsar om att sy ut klänningen, tror inte heller det är nyttigt för kroppen att gå ner massor på kort tid. OM du inte skulle följa det rådet, vilket jag få känslan av att du/ni inte kommer göra, så har jag några tips!

Drick mycket vatten (tänk dock på att alldeles för stora mängder kan tunna ut blodet & bli farligt - så inom rimliga gräser). Börja jogga eller ta väldigt raska promenader. Tycker det är lätt att man annars går för långsamt och inte får upp pulsen. Hitta också träningsformer du gillar, då är det lättare att ta sig dit.

Angående maten tycker jag att jag fått bra resultat av att dra ner ordentligt på alla kolhydrater och öka proteinintaget. Tänk på att vi får mycket energi från kolhydrater, därför får vi ofta ett stort sug efter denna typ av kost, så det gäller att vara förberedd, ha alltid ett kokt ägg, ett par nötter/några ostskivor/en halv avokado eller något liknande med dig på jobbet eller stan. Annars är det lätt att lockas av produkter med mycket socker. Ägg skulle jag kunna leva på, man håller sig mätt länge, det är lätt att tillaga och går att variera. Jag försöker också få i mig en proteinsmoothie på eftermiddagsfikat. Mitt bästa tips är dock många små portioner nogrannt utplacerade över hela dygnet, då hinner inte sockersuget i kapp!

Lycka till tjejer och tänk långsiktigt, det kanske inte är viktigast att ni når målvikten till den stor adagen utan att ni mår bra även efter bröllopet. Är du helt otränad och väger väldigt mycket skulle jag också besöka en läkare innan jag la i högsta växeln.

• nagu

llinda81 skrev 2012-03-09 09:59:20 följande:

Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!

jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????

alla tips mottages gärna!!!

Linda81 och alla ni andra hur går det för er?
    Jag "ballade" ur i helgen och fick verkligen panik och ångest i morse när jag ställde mig på vågen. Brrr...

• Lilique
    Strawberry skrev 2012-03-11 11:34:38 följande:
    Instämmer med Styrka och Odium!! Man behöver inte hålla med eller tycka som TS men har man inget att tillföra tråden mer än att sprida negativ stämmning kan man lika gärna hålla tyst!
    +1   !
  • Lilique
    llinda81 skrev 2012-03-09 20:04:12 följande:
    vad är de här för diet då??? lät ju bra att ha som plan b eller c
    Och till alla andra som undrade: Länken plockades visst bort.

Googla "danska rikshospitalets diet". Det är träff nummer ett i listan!
  • nagu
    Lilique skrev 2012-03-12 15:22:15 följande:
    Och till alla andra som undrade: Länken plockades visst bort.

Googla "danska rikshospitalets diet". Det är träff nummer ett i listan!
    Å, misstänkte att det var den!
    Den är asjobbig , men grym! En på jobbet körde nyligen den och han gick ner 11 kg. Förvisso hade han lite att ta av, men ändå!
Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...