Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...
Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!
jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????
alla tips mottages gärna!!!
Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!
jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????
alla tips mottages gärna!!!
ja men då hjälps vi åt nu!! imorgon e de 10 veckor kvar, vi hinner mycket på 10 veckor (hoppas jag )
tack alla för alla tips!! ska verkligen klara detta
ja nu jäklar ska vi bli snygga
Strikt LCHF är en garanti! Lycka till!
Förlåt, men jag tycker inte alls att det låter som en bra idé att stressbanta 10kg på två månader, varken för ett bröllop eller för något annat här i livet. Plus att det är väldigt oklädsamt med en för liten klänning, vilket ju blir resultatet om man inte hinner banta ner sig.
Vad jag vill säga är: snälla söta tjejer, ni är vackra som ni är! Ha en långsiktig kost-/träningsplan för er hälsa och vikt, men att stressbanta så här ger ju bara en massa ångest. Var nöjda med er själva på er bröllopsdag, istället för att grämas över kilon som ni inte hunnit gå ner.
Hej hej!
Om du vill vara 100% säker på att gå ner i vikt - kör Itrim. Det är jättedyrt om man ska gå med i itrim, jag har varit det innan. Men man kan också köpa måltidsersättningarna på nätet och köra själv. Isåfall kan jag ge dig tips och berätta precis hur man gör. Jag har precis kört tre veckor och gick då ner 8 kg. Ska fortsätta nu med nästa steg och hoppas ha gått ner åtminstone 15 kg totalt till 26 maj.
Man kör VLCD (very low calorie diet) i tre veckor, då äter man 600 kcal om dagen. Efter det kan man fortsätta med LCD (low calorie diet) i nio veckor, då äter man 800 kcal om dagen. Men man kan givetvis sluta när man vill.
Det är inte särskilt goda grejer, men är man fokuserad så klarar man det. Efter några dagar känner man sig inte alls hungrig längre och man blir dessutom väldigt pigg av det här. I ersättningarna finns precis allt du behöver, av näring och vitaminer osv.
Du äter 4 måltidsersättningar om dagen, med 3-4 timmars mellanrum. Du får absolut inte äta något annat än dieten, inte ens frukt. Du måste dricka minst 2 liter vatten om dagen. Det är också viktigt att du motionerar för annars tar det på musklerna också istället för bara fettet. För bästa effekt rekommenderar jag som vardagsmotion 10 000 steg om dagen och som träning 2 valfria pass i veckan.
Som sagt, det är både svårt och dyrt men det ger garanterat resultat.
Hur mycket resultat beror såklart på hur mycket du väger från början. Jag vägde typ 100 kg för tre veckor sen men har nu gått ner 8 kg.
Gå in och titta på http://www.itrim.se/ så kan du läsa mer om det. Och bara fråga om du vill veta något!
Lycka till!
Marie
tack alla för tipsen
Hur går det Linda och alla ni andra? Var det bara jag som hade svårt att undvika onyttigheterna till melodifestivalen igår? Klarade det ganska bra i alla fall, smaskade i mig mängder av morot och gurkstavar. Helt ok faktiskt! insett att det viktigaste inte är vad jag får äta utan att jag får äta något, och grönsaksstavar känns ju klart bättre än godis!! :) och efter att ha inspirerats lite av alla bra tränings bloggar som finns ska jag nu dra med mig min blivande ut på lite Power Walk innan frukost! bara tio veckor kvar men det här ska jag fixa!! :D
Cambridge! Min kille har gått ner 12 kg på 1 1/2 månad plus att han börjat jogga.