Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...
Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!
jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????
alla tips mottages gärna!!!
Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!
jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????
alla tips mottages gärna!!!
Mkt bra jobbat!! Själv har jag gått ner från 71,0 till 68,8 kg sen jag började den 15 mars. Nu har det stått still några dagar för jag åt vanlig mat tors och fre kväll. 65 kg är min slutvikt/normalvikt. Har redan gått ner nästan 15 kg så räknar med att de sista kilona sitter "hårdast".
Mkt bra jobbat!! Själv har jag gått ner från 71,0 till 68,8 kg sen jag började den 15 mars. Nu har det stått still några dagar för jag åt vanlig mat tors och fre kväll. 65 kg är min slutvikt/normalvikt. Har redan gått ner nästan 15 kg så räknar med att de sista kilona sitter "hårdast".
Tack! Och du med!! Känns det att du kommit halvvägs när du provar klänningen nu?
Jag gick upp 18 kg på 6 mån när jag åt medicin för över 3 år sen. Sen har jag kämpat med dessa kilo sen dess. Har gått stadigt neråt i 3 år, ibland mkt sakta och ibland har jag tagit rejäla tag och gått ner lite mer under kortare tid. Så nu känns det såååå nära och det skulle va jätteskönt, en riktig milsten, att få vara tillbaka till mitt "grund-jag" igen till bröllopet.
Hur har det gått för dig nu de sista dagarna och över helgen?
åhh vad tufft att behöva gå ner så mycket på 2 månader. Hoppas det inte gör dig mer stressad bara, utan puschar dig istället.
Jag har ett litet tips på en smartphone app, Shape up club heter den. Man skriver in sin vikt, målvikt, hur mycket man tränar, vad man äter etc etc och så räknar den ut exakt hur många kalorier du får äta för att gå ner xxx-antal kilon och på hur lång tid.
Ett annat tips är att bara äta soppor, grönsaker och kött.
Lycka till!
Hej alla, hoppas ni haft en riktigt bra helg och skött både mat och träning. Sj har jag varit utomlands med ett par kompisar och jag var klart nervös när jag ställde mig på vågen imorse. Har försökt att sköta mig men det är svårt när man går ut och äter och alla andra lyxar med vin, godis och efterrätter, men även om jag unnade mig så åt och drack jag inte mycket alls, och i kombination med väldigt mycket shopping, promenader osv så är vikten där den ska vara och idag ska helgens lyxande kompenseras med ett stenhårt pass på gymmet! :D
Nu har jag inte läst alla kommentarer men jag skulle rekommendera dig Fitnessfighten. se.worldofshape.se/main/index/ff
De som har kört det på en månad (och verkligen kört på) har fått riktigt bra resultat!
Tack! Och du med!! Känns det att du kommit halvvägs när du provar klänningen nu?
Jag gick upp 18 kg på 6 mån när jag åt medicin för över 3 år sen. Sen har jag kämpat med dessa kilo sen dess. Har gått stadigt neråt i 3 år, ibland mkt sakta och ibland har jag tagit rejäla tag och gått ner lite mer under kortare tid. Så nu känns det såååå nära och det skulle va jätteskönt, en riktig milsten, att få vara tillbaka till mitt "grund-jag" igen till bröllopet.
Hur har det gått för dig nu de sista dagarna och över helgen?
jo, men jag känner nog att jag kommit lite mer än halvvägs för att klänningen ska gå på har ca 3-4 cm kvar som jag MÅSTE bli av me över magen, men de ska nog gå
jag e positiv iaf!!
skönt för dig att du börjar känna dig som du igen viktmässigt!!
jo helgen har gått sådär, vi köpte buffén i lördags som vi tänkt ha till bröllopet så det blev ju lite mer ätande än jag "får" egentligen, men de får de ju bli ibland, jag åt iaf inte nåt godis
hur går de själv nu då??
bra jobbat annars e de ju superlätt att vågen går upp en hel del vid sånna tillfällen..