• Mariem

Brudkrona

Hej! Fick plötsligt en idé om att ha brudkrona. Är det någon annan som tänker ha eller har haft brudkrona? Känns som det är ganska ovanligt nuförtiden eller har jag fel? Tror det skulle passa till min klänning. Ska man ta av kronan efter vigseln eller ska man ha den på sig hela kvällen? Vet att det finns att låna i kyrkan, så jag ska nog ta mig en titt där snart...

• Svar på tråden Brudkrona
  • say yes

Jag vill nog också ha detta men vet inte hur man kan kolla vilka som finns och vart

• elli84

Jag ska ha en brudkrona på mitt bröllop. Jag beställde en redan i höstas.

Jag beställde min från www.festingen.se
    Jag beställde min med äkta pärlor, så det blev lite dyrare.. Jättebra service och bra mailkontakt hade jag med dom.

brudkronan på bilden är den som jag ska ha på mitt bröllopGlad

www.elliwoww.blogg.se "En blogg om mitt kommande bröllop"
  • say yes

hade tänkt mig ngn från kyrkan/-orna där omkring vi skall gifta oss...

• Silent Ninja

Jag är helt körd på idèn om en myrtenkrona....Men vet inte i vilken form än..

• Chicita

Tror det blir mer och mer vanligt med brudkrona.
    Även pannsmycken (som jag hade) verkar bli vanligare också - även om man inte har ett medeltidsbröllop.

Jag beställde min från www.kronbruden.se
    Kerstin gjorde en helt ny design utefter mina önskemål.
    Mitt pannsmycke heter nattviol och om ni vill se hur det ser ut på mig så finns jag på sidan 2 (eller fanns i alla fall där Flört ) och heter Marie...

• AnnaAK

Jag hade brudkrona. Stor och tung. Hade den hela kvällen. Jag dansar som en galning och den satt hela natten till kl två.. lite lös på slutet så jag fick hålla i den när jag hoppade :P
    Vi gifte oss på ett slott och det var helt perfekt med brudkrona

• say yes
    AnnaAK skrev 2012-03-09 21:21:37 följande:
    Jag hade brudkrona. Stor och tung. Hade den hela kvällen. Jag dansar som en galning och den satt hela natten till kl två.. lite lös på slutet så jag fick hålla i den när jag hoppade :P
    Vi gifte oss på ett slott och det var helt perfekt med brudkrona

AnnaK: Åh, vad vacker du var! Vilken fin brudkrona! Vilken kyrka/socken/stift kom den ifrån???
  • AnnaAK
    say yes skrev 2012-03-09 22:04:02 följande:
    AnnaK: Åh, vad vacker du var! Vilken fin brudkrona! Vilken kyrka/socken/stift kom den ifrån???
    Tack! Ja den är verkligen jättefin! Jag blev utsedd till 2011 års neptunibrud och fick då använda den kronan. det är en Order, Neptuniordern, som varje år utser en neptunibrud utefter vissa kriterier. man får ansöka. Det är ett slags stipendie som delats ut i över 100 år :)
    Fick det tack vare att min far varit i flottan som ung.
  • Linn88

Jag ska också ha brudkrona! Det verkar inte gå att ladda upp bilden men det är en krona som gått i arv i flera generationer i släken så det känns lite extra kul därför. 

På det stället jag köpte min klänning säger de att jag måste ha en slöja till kronan för att det ser konstigt ut annars, vad säger ni? Stämmer det? Jag hade inte tänkt att ha någon slöja men blir ju såklart fundersam. Jag ska ha mestadels utsläppt hår om det kankse spelar någon roll?!

Jag tycker att det är superfint med kronor. Det är säkert många av oss som drömt om att få bära en prinsesskrona ända sedan vi var små, så varför inte passa på när man väl har chansen utan att verka allt för märklig :P 

Svar på tråden Brudkrona