• Mariem

Brudkrona

Hej! Fick plötsligt en idé om att ha brudkrona. Är det någon annan som tänker ha eller har haft brudkrona? Känns som det är ganska ovanligt nuförtiden eller har jag fel? Tror det skulle passa till min klänning. Ska man ta av kronan efter vigseln eller ska man ha den på sig hela kvällen? Vet att det finns att låna i kyrkan, så jag ska nog ta mig en titt där snart...

• Svar på tråden Brudkrona
  • juni2013

Vad roligt att fler tänkt ha krona. Det är lite roligt att inte se ut som alla andra. Jag hade tänkt ha min mormors krona (som egentligen bara är en stomme som man klär med myrten), men sen nämnde min pappa att det fanns en krona på hans släkt som en morbror som var juvelerare gjort. Så nu står jag med två kronor, vilket lyxproblem.

• Avellana

Jag funderar också på krona. Hade inte tänkt det från början men min morfar har tillverkat en så det vore ju ganska kul att använda den när han fortfarande har chansen att se det. Den är i silver med pärlor i topparna och hängande stenar. Väldigt fin och söt, lite "krussidullig", men lite stor för min smak egentligen.....  Beror lite på hur man får till håret känner jag. Isåfall vill jag ha håret lite stort så inte kronan ser helt ensam ut där på toppen, utan att den göms lite i håret just eftersom jag tycker den är lite stor.... Svårt verkligen för jag tycker den är otroligt fin!

• Mariem

Va kul att det är fler som vill ha krona!

Jag ska nog inte ha slöja till. Uppsatt och kanske några korkskruvslockar som hänger ner lite. Ska testa med frisören, bilder kommer så småningom!

• Sebastiána

Jag hade min mammas gamla brudkrona när jag gifte mig. Den var så fin! Jag hade den på mig hela dagen. Den satt jättebra, men var samtidigt enkel att ta bort.

• Lilique
    AnnaAK skrev 2012-03-14 20:27:03 följande:
    Tack! Ja den är verkligen jättefin! Jag blev utsedd till 2011 års neptunibrud och fick då använda den kronan. det är en Order, Neptuniordern, som varje år utser en neptunibrud utefter vissa kriterier. man får ansöka. Det är ett slags stipendie som delats ut i över 100 år :)
    Fick det tack vare att min far varit i flottan som ung.
    Va roligt :) Min svärmor blev också Neptunibrud back in the days.
  • Insanire

Puffar tråden och funderar över om det är fler brudar som tänker ha brudkrona?

• Beccastina

Jag funderar på att ha krona till utsläppt hår, denna finns till låns i min kyrka :)

Svar på tråden Brudkrona