• Mariem

Brudkrona

Hej! Fick plötsligt en idé om att ha brudkrona. Är det någon annan som tänker ha eller har haft brudkrona? Känns som det är ganska ovanligt nuförtiden eller har jag fel? Tror det skulle passa till min klänning. Ska man ta av kronan efter vigseln eller ska man ha den på sig hela kvällen? Vet att det finns att låna i kyrkan, så jag ska nog ta mig en titt där snart...

• Svar på tråden Brudkrona
  • Avellana

Puffar lite, gärna frisyrer med krona, tycker det är dåligt utbud när man googlar =)

• Krystal

Den här kronan har jag tänkt att ha på vår stora dag, (som förhoppningsvis äntligen blir av om ett år....)
  • Makeupmyday

Jag kommer också att ha krona, ska ha samma som min mamma hade när hon gifte sig för 45 år sen. Jag har dregglat över den sen jag va jätteliten :) Tänkte ha en armbågs-lång slöja till och ganska luftiga lockar så att den inte känns så hög då jag redan är rätt lång.

• Makeupmyday

i bakgrunden till vänster syns min mammas och pappas bröllopskort och till höger min farbror och hans fru på deras bröllopskort, de använde båda samma krona.
  • MeaJ

puffar på tråden

Sommarbrud 2013
  • Principisessan

Denna söta silverkrona från 60-talet lånar jag från vår kyrka. Kommer bli så fint  till min 50-tals influerade klänning :) 
    kommer även ha en kort slöja som går till axeln, frisyr vet jag inte ännu  
  • Avellana

Jag ska ha en enkel fläta som går ned på ena sidan ihop med min krona som jag postat tidigare i tråden..... 

• Principisessan
    Avellana skrev 2012-08-01 17:33:37 följande:
    Jag ska ha en enkel fläta som går ned på ena sidan ihop med min krona som jag postat tidigare i tråden..... 
    kommer bli jättefint. Kronan är verkligen underbar 
  • Principisessan

vet inte hur jag ska ha håret, klippte mig nyligen i en lång page. Så det går att sätta upp om man vill, men inte jättelångt.

Däremot var denna frisyr fin med krona om man har långt hår..

• fridus

Vad kul att du ska ha krona! Jag gifte mig precis och hade kyrkans krona. Jag var jättenöjd. Den satt mycket bra, hade den hela kvällen. Hade allt hår uppsatt med löshår och eget hår. Då jag hade både en lång slöja och krona kändes det mer stilrent att ha allt uppsatt. Hade först tänkt att ha lite hår nersläppt men frisören fick mig att ändra mig och det är jag jätteglad för. 

• MeaJ
    fridus skrev 2012-08-29 16:09:06 följande:
    Vad kul att du ska ha krona! Jag gifte mig precis och hade kyrkans krona. Jag var jättenöjd. Den satt mycket bra, hade den hela kvällen. Hade allt hår uppsatt med löshår och eget hår. Då jag hade både en lång slöja och krona kändes det mer stilrent att ha allt uppsatt. Hade först tänkt att ha lite hår nersläppt men frisören fick mig att ändra mig och det är jag jätteglad för. 
    Kan man få se en bild?
    Sommarbrud 2013
  • Principisessan
    fridus skrev 2012-08-29 16:09:06 följande:
    ser jättefint ut på din profilbild och i ditt album! 
  • MeaJ

puffar på tråden..

Sommarbrud 2013
Svar på tråden Brudkrona