Godis skrev 2012-03-11 12:38:46 följande:
Till er som svarat att ni ska använda mineralmakeup samt makeup med SPF.
Om ni ska fotograferas så är detta den sämsta makeupen ni kan använda. Både mineralmakeup och makeup med SPF är ljusreflekterande och blixten gör att man ser "washed out" dvs man blir mycket ljusare i ansiktet än resten av kroppen. Även möjlighet för att se glansig, svettig, oljig är stor.
Jag har sminkat mig många gånger med sådant smink & fotat varje gång. Har blivit ett super bra resultat. Jag använder ett mineralpuder från Tikei över min foundation (kanske är därför)! Aldrig upplevt ljusare hud el. oljig hy på bilderna...
daniiel skrev 2012-03-11 12:44:55 följande:
Jag använder enbart smink från TiKei, det är mineralsmink och är utan tvekan det bästa jag någonsin prövat. Det är billig, enkelt att använda och sitter väldigt bra. Kan verkligen rekommendera det :) Finns i många färger och man kan beställa små provburkar om man är osäker på vad man passar i.
Tikei är en favorit bland mitt smink, men tyvärr täcker inte deras puder tillräckligt på mig så jag anväder som sagt en foundation från Youngblood som komplement
Chicita skrev 2012-03-11 14:21:04 följande:
Har du provat att färga ögonfransarna någon gång?
Resultatet blir väldigt naturligt, men ändå en stor skillnad.

Jag har färgat min ögonfransar 2 gånger, men har tyvärr blivit riktigt besviken. Det syns inte alls på mig

Chicita skrev 2012-03-11 12:43:48 följande:
Ska tillägga...
Använd inte smink med mycket skimmer när du ska fotas. Det kan göra att du ser oljig och svettig ut.
Ett tips om ni har skuggor som skimmrar för mycket för att få ett bra resultat till foto. Använd en matt transarent skugga över så mattar det av tillräckligt för att ändå få fina bilder

jag tycker att det är super fint när det glittrar lite på bild (men inte blänker) & detta knep blir hur bra som helst!