Tack för alla svar!
OM jag använder ögonskuggor (Jo, det händer allt ibland), så är det bara matta, aldrig med skimmer eller glitter. Så då gör jag nåt rätt då, med tanke på min ålder!
Makeupstore, Youngblood och Kicks får jag kolla upp. Och Tikei! Lät ju väldigt bra med provburkar! Den där mascaran från maybelline, den blir inte så där tjock som en del blir. Det är samma där, det ska vara "naturligt". Vill bara ha mörka ögonfransar, det värsta jag vet är de där som sitter som klumpar på fransarna.
Fler färgförslag till mina gröna ögon? Ska kolla upp min "motsatsfärg" också.
Pyttsan skrev 2012-03-11 12:21:10 följande:
Du har kanske redan räknat på saken, men jag är i lite samma läge som du och efter att ha kalkylerat lite bokade jag sminkning. Bra produkter kostar och eftersom jag sminkar mig så sällan hinner datumen gå ut innan jag fått slut i burken. Så för mig kostar det nästan lika mycket att köpa på mig smink som att betala för att någon ska göra jobbet, välja produkter och då vet jag att det blir bra gjort.
I synnerhet om man vill ha ekologiska produkter är ju hållbarheten kort.
Jag sminkar mig inte mycket, men när jag jobbar har jag alltid fundation och mascara iaf. Jag har ett arbete där jag borde vara mer noga, det gjorde inget om jag fick på lite ögonskugga ibland. Så därför tänkte jag kosta på mig ett bra bassmink nu inför bröllopsdagen, som jag kan använda sedan också. Jag vill ändå inte ha en festsminkning när jag gifter mig. Vi ska vara utomhus och hela bröllopet, kläder, mat etc. är i avslappnad, somrig stil så min sminkning måste matcha det. Men jag förstår hur du menar, köpa smink för bara en kväll blir nog dyrt, då är det nog bättre att boka sminkning.