Vilket smink köper du?
Jag ska sminka mig själv på bröllopsdagen å de produkter jag använder är mineralfoundation från id, rouge från id (om jag orkar köpa nytt därifrån tills bröllopet vill säga... superbra rouge, det förra höll i över 2 år å var toppen!) å så ska jag ha ögonskugga från face, deras ögonskuggor är toppen, sitter jättebra. Under foundation ska jag ha en primer vilket jag tror är bra för dig att satsa på också. Gällande produkter har jag som sagt lite blandat, mascaran är endast från clinique då den vattenfasta därifrån är oslagbar.
Ögonbrynsskugga kan vara en bra idé om du inte väljer att färga ögonbrynen innan eller har väldigt mörka naturligt. Tycker du ska gå till en sminkbutik som typ face och kolla om de kan tipsa om bra ögonskuggsfärger, ibland har de paletter med flera färger å då kan du få en trevlig kombination som frisören kan lägga å så kan du fortsätta använda sminket till vardags kanske. Makeup store tycker jag inte håller samma klass som face, de skuggorna smular mer och de glittriga fäller väldigt mycket glitter. Face har ett härligt skimmer. Finns ju en uppsjö av bra märken, mac är också riktigt bra.
Hoppas lite av mitt inlägg kan vara till hjälp för dig i alla fall!