Vilket smink köper du?
Jag använder enbart smink från TiKei, det är mineralsmink och är utan tvekan det bästa jag någonsin prövat. Det är billig, enkelt att använda och sitter väldigt bra. Kan verkligen rekommendera det :) Finns i många färger och man kan beställa små provburkar om man är osäker på vad man passar i. När det gäller ögonskugga, så räcker nästan provburkarna om man inte ska använda det varje dag. Det räcker då definitivt till att provsminka, sminka på bröllopsdagen samt att ha så det finns att bättra på om man skulle behöva. En stor burk foundation räcker i 6-8 månader om man använder det varje dag. De har också primer och veil som är bra för att jämna ut huden och få sminket att sitta bra hela dagen :)
www.tikei.se/
När det gäller mascara, så finns det bara en som är värd att köpa, anser jag och det är Maybelline Lash Stiletto. Dock inte den vattenfasta, den är inte alls lika bra och den som inte är vattenfast sitter ändå om man tex skulle fälla någon tår :) Mascaran är lätt att applicera, förlänger och separerar fransarna, den tynger inte ner fransarna heller och sitter väldigt bra :)
www.maybelline.com/products/62/eyes/mascara/lash-stiletto-ultimate-length-washable-mascara/very-black/000001