Här händer det också grejor. Vi är på semester uppe i Hälsingland där vi ska gifta oss, så vi har lyckats bocka av lite grejor på listan.
Vi var förbi bygdeg¨rden igår där vi ska ha festen. Blev lite besviken till att börja med. Har bara varit där när det varit mycket folk och mörkt. Tyckte det såg lite tråkigt ut. Men det passar inte oss att ha fest på nåt slott. Det är riktigt bra utrymmen och kök, så med lite fina dekorationer tror jag det kan bli bra. Vi kommer har lite lättsam och lantlig touch på det hela, så det blir inte en massa bling-bling. Men björkar, blåbärsris och annat att smycka med.
Var förbi den lokala blomsteraffären och de gör brudbuketter. Från 1300kr och uppåt skulle det kosta. Jag vet att det ligger däromkring. Egentligen är det väl inte dyrt med tanke på att blommorna specialbeställs och att det tar tid att binda... Men jag vet inte om jag tycker att det är värt det ändå... Vi får se.
Pratade även med ICA maxi som verkade kunna göra många olika tårtor, till bra pris och fina också.
Sen har vi varit i kontakt med en lokal cateringfirma som kan hjälpa oss med maten. de kan anpassa menyn efter våra önskemål och hjälpa till med servering. Dessutom hade ägaren bra kontakter med musiker i trakten, så jag kanske kan få tag på lite fiol till vigseln. Vi får se.
Saker börjar ordna sig verkar det som!
Vi har inte tänkt skicka ut save-the-date-kort. Vi nämner istället datumet lite till folk. Vi har minst tre bröllop nästa år (varav vårt egna är ett), så det är ju bra att vara ute i god tid och varna, så att det inte krockar. Vi verkar vara i rätt ålder (fyller båda 30 år nästa år) och vi och många av våra vänner från univeristet har ju hunnit jobba ett par år (alltså: har råd). Vi har tänkt skicka våra inbjudningar efter jul tror jag. Gott om tid. Men som sagt, många vet redan.
Kläder för sambon är klart (frack som han redan har). Själv letar jag lite här på BT och blocket. Eller så hyr jag. Eller köper nytt. Vi får se.
Vi funderar lite på band. Tror att 11000kr är ett rätt vanligt pris. Man får tänka på att de inte bara lägger ner tiden de spelar på bröllopet, utan även repetitionstimmar, utrustning, resor etc. Vi har ännu inte bestämt om vi vill lägga mycket pengar på band. Har varit på tre bröllop hittills och inget har haft band. Min sambos bror nämnde något om en överraskning som nog kunde vara ett band eller annan underhållning.
Så det rullar på och det största bekymret, maten, verkar ju redan ordnat sig. Det är ju 10 månader kvar, så det är lugnt, men skönt att jobba undan lite...