Inlägg från: JochP |Visa alla inlägg
  • JochP

Juni 2013?

Hej på er!

Vi har precis börjat planera bröllop och det blir antagligen i juni nästa år. Vi gifter oss borgeligt och har börjat kolla runt efter bra platser. Vi vill gärna gifta oss utomhus och har några alternativ vi ska kika närmare på. Vi vet också var vi vill ha festen men har inte bokat någonting än. I veckan ska vi börja ta tag i det där så vi får nånting spikat.

Vi har gjort en preliminär gästlista som hamnade på 94 personer, så vissa fina lokaler går bort för att de är för små. Har nog tänkt catering för maten, tror jag men vi har bara spånat lite än så länge. Måste väl göra nån sorts budget för att se vad vi har att röa oss med.

Visst är det roligt att planera?!

• JochP
    Dalasmulan skrev 2012-07-16 21:52:23 följande:
    Hej på er!

Här är en till blivande junibrud! Jag och min sambo ska gifta oss 8 juni 2013 och planerna är i full gång även om det går lite upp och ner med intensiteten haha! Ibland tänker jag bröllop dygnet runt men så sansar jag mig en aning emellanåt...

Vi bor i byn Sundborn utanför Falun i Dalarna och det är som bröllopet kommer bli. I Sundborns fina, lagom stora kyrka.
    Kul med en till Dalabrud! Vi bor i Leksand och ska också gifta oss här i trakten. Drömmen är Hildasholms trädgård för vigseln, men vi har som sagt var inget bokat än, ska dit i morgon och titta.
  • JochP

Jag tror det blir den 29 juni för oss. Bara att hålla tummarna att vår lokal är ledig då för vi har inte fått arslet ur vagnen och bokat ännu. Vill gärna ha platsen för vigseln och lokalen bokade snart så nåt är spikat.

Var och kollade på trädgården där vi vill gifta oss och det är SÅ vackert. Länk om ni vill se:

http://www.hildasholm.org/se

• JochP
    aviman skrev 2012-07-19 20:30:42 följande:
    Idag har vi varit i lokalen vi ska hyra. Vi har flängt runt som ena galningar här i kommunen för att hitta något som känns rätt - och ÄNTLIGEN, äntligen hittade vi ett ställe där det känns som om allting blir serverat på ett silverfat.
    Vi satt ner och pratade med restaurangchefen, frågade frågor, lämnade önskemål, bollade idéer och så vidare. Jag hade tagit med mig tre bilder på olika tårtor som jag gillar stilen på, och sen hade jag nästan vad som kändes som ett föredrag om precis hur jag ville ha tårtan. Mycket viktigt :P

Vi har fortfarande inte bokat vigselförrättare (!!!) och jag känner lite panik över det. Vi skulle ha en släkting till M2B som skulle viga oss, men denne har inte hört av sig än så imorgon ringer jag kommunen och hoppas på det bästa!

Det bästa av allt tycker jag är att dela engagemanget med min blivande make. Efter vi varit i lokalen åkte vi till en tobakshandlare för att han ville köpa en fin cigarr och fira att vi nu är ett steg närmare äktenskapet Hjärta
    Hur ska det gå att vänta i nästan 10 månader till? Det pirrar så underbart mycket i magen idag!!! Solig
    Vad härligt att ni hittat rätt! Känner igen den där pirrande känslan, man är ju så förväntansfull trots att det är så lång tid kvar. Vi har preliminärbokat vår lokal idag! Känns jättebra. Nu återstår bara allt annat.... Nästa grej vi ska boka är platsen vi ska vigas på. Sen får vi börja fundera på det där med mat. Blir nog catering för vår del, vi ska inte ha festen i en restaurang utan i en stor bystuga precis vid Dalälvens strand. Det blir entré i båt, vill jag lova!
  • JochP
    Dalatösen skrev 2012-07-20 12:27:37 följande:
    Va roligt att vi är så många dalabrudar som planerar att gifta sig samma månad! Vi ska gifta oss den 8e Juni, lokal är bokad och det blir borgerligt så plats är bestämd! Känns superroligt att ha så lång tid på sig att fixa å inspireras!
    Var ska ni gifta er?
  • JochP
    Dalatösen skrev 2012-07-22 20:22:37 följande:
    Ska ni vara i Tibble förresten? Lät så med tanke på ankomst med båt! Om så är fallet har ni valt ett supermysigt ställe.
    Japp, precis där. Vi har varit på fest där förut och det är fint.
  • JochP

Hurra, nu är det bokat! Vår vigsel alltså. Det blir den 29 juni i Hildasholms trädgårdar. Känns skönt att ha det viktigaste bokat, plats för vigsel och fest. Nåt annat har vi inte gjort än så länge men det är ju lång tid kvar.

Ni som ska gifta er borgerligt, när kontaktar man vigselförrättaren? Det kanske är tidigt att boka det nu? Fast i och för sig skönt att ha det gjort också.

Nu ska vi sätta oss och fila på gästlistan, känns som det bara blir fler och fler på den ju mer man tänker. Vi kommer nog upp i 100 personer tror jag. Vi vill bjuda både familjer och närmsta vännerna så det är svårt att skära ned antalet. Det blir underbart med en stor fest med alla man gillar.

Vi har inte börjat fundera på det där med inbjudningar än eftersom vi inte har allt klart än. Men antar att vi skickar ut i jan-feb nån gång.

• JochP
    Want to skrev 2012-07-30 21:38:40 följande:

www.blynäsgårdenvaxholm.se/
    Super vacker läget och mysig lokal för upp till typ 80 personer där du får ha med dig allt.
    Ligger i Waxholm, några mil norr om stockholm med bra kollektivtrafik, någon kilometer att gå till själva huset från busshållplatsen men det är det värt.
    Har vänner som gifte sig på bryggan annars har Waxholm dels fina kyrkor samt nära till skärgårdens alla kyrkor
    Hemsidan är ganska dålig men åk ut och kika om ni kan vara intresserade av skärgårdsmiljö.

Själva kör vi på Skansen och Djurgården i Stockholm.
    Vad fint! Och vad mysigt med Skansen också!
  • JochP
    ThedaywesayIdo skrev 2012-08-08 12:37:55 följande:

Har nu hittat ett par alldeles sagolika skor som jag funderar på att köpa!

Har lite beslutsångest eftersom det är så långt kvar, tänk om jag ångrar mig? Fast tänk om jag inte köper dem och inte hittar finare och ångrar mig för det? Som sagt...lite beslutsångset:)

Hahaha...känner igen mig. Har hittat en fin klänning på blocket som jag vill ha. Men funderar också precis som du, tänk om jag ångrar mig och vill ha nåt annat när det börjar närma sig.

Tror dock att det är bäst att slå till när man hittat nåt fint. Om man ångrar sig kan man ju alltid sälja det sen och köpa annat. Alltså borde jag köpa klänningen.....

• JochP

Vad alla verkar ha hunnit långt med fixandet inför bröllopet.

Vi har bokat plats för vigseln och festlokal. That´s it. Vi har ju också börjat och spåna på hur vi vill att dagen ska se ut, hur ceremonin ska vara o s v men ingen mer är spikat.

Det som är bestämt är att vi gifter oss 29 juni på HIldasholm i Leksand. Festen blir i Tibble bystuga. Detaljerna får falla på plats efter hand.

• JochP
    Moignon skrev 2012-08-13 22:58:44 följande:
    29 juni är ett populärt datum, Tuve gamla kyrka och fest på Stora holm säteri. Beläget i utkanten av Göteborg. Det kommer bli fantastiskt! Däremot börjar jag få tandagnisslan över alla kostnader. Vi har det bra på så sätt att vi får ett rejält ekonomiskt bidrag men samtidigt vill vi ju känna att det är värt att lägga alla dessa pengar. Funderar på allt som vi kan fixa själva och leja ut på folk som kan. Önskar jag hade lite fler duktiga bekanta som kan det här med kreativitet och använda händerna. Hår, smink, blommor osv. Men, men. Det ordnar sig väl.

Ja, det blir ju höga kostnader hur man än gör. Jag tänker nog be mina systrar hjälpa mig med håruppsättning och smink. De är inga proffs, men jag tror det går att få till rätt bra hemma. Då sparar man en slant på det också har jag en mysig fömiddag med systrarna att se fram emot.

När det gäller blommor tänkte jag köpa min brudbukett. Andra blommor och dekorationer tänkte jag ta från trädgården.

Annars är det svårt att hålla nere kostnaderna. Vill inte stå och laga mat själva o s v så vi kör catering. Klänning ska jag försöka hitta på Blocket.

• JochP
    EmmaT skrev 2012-08-17 20:29:25 följande:
    Vi gifter oss den 29 juni på Rockelstad! Hoppas få vigselförättare, fotograf och catering bokade innan september månads utgång. Är det någon annan som gifter sig i Sörmland? Har ingen aning om var man kan fixa hår och smink...
    Vi har också tänkt boka så mycket som möjligt i början av hösten. Det är ju skönt när det är spikat och man kan bocka av något från listan.
  • JochP
    aviman skrev 2012-08-20 21:14:12 följande:
    Hej tjejer! Och brudgum ;)

Här händer det grejer minsann!

Jag tänkte bara hoppa in och berätta att jag överger den här Juni-tråden (som jag förvisso skapade helt själv)... För novembertråden... I ÅR!!!!

Vi valde att tidigare-lägga bröllopet, bara för att vi vill och kan. Varför vänta till Juni nästa år om vi kan göra det nästan på en gång? Solig Skrattande
    Vi lämnade in hinderprövningsansökan förra veckan och alla lokaler, fotograf och hår/smink är ombokat till den 10de november!

PIRR I MAGEN!!!

Önskar er varmt lycka till och jag förstår hur ni läääängtar! Hjärta All kärlek till er!
    Kram {#emotions_dlg.flower}
    Wow! Det är ju snart! Stort lycka till!
  • JochP
    Estellan skrev 2012-08-26 08:54:27 följande:
    Jag och min fästman har nu bokat den 8/6 nästa år! Vidbynäs Gård (30 min från Sthlm city) blir platsen för festen! Otroligt vackert! :) Håll en tumme för vädret då vi överväger att viga oss utomhus..

Vi ska också vigas utomhus. Folk får ta med sig paraply, men man hoppas ju på soooool!

• JochP
    Tilda93 skrev 2012-09-03 15:29:39 följande:
    En fråga till er som gifter er i Juni 2013 , när skickar ni ut inbjudningskorten? och när har ni OSA?

I början av nästa år tänker vi nog skicka ut inbjudningskorten, typ februari. OSA har vi inte funderat på än, men det lär ju vara minst nån månad före det är dags.

• JochP

Du får gärna försöka ladda upp igen. Är nyfiken på dina skor.

• JochP

Vi har mycket kvar. Har typ bara bokat plats för vigsel och festen. Men det är ju det viktigaste iallafall. Ska sätta igång med planeringen på allvar i januari.

Svar på tråden Juni 2013?